Obserwuj w Google News

To skuteczny środek na potencję. Darmowa i mało ryzykowna alternatywa dla leków

2 min. czytania
Aktualizacja 07.11.2023
07.11.2023 14:43
Zareaguj Reakcja

Istnieje tak samo skuteczny sposób na radzenie sobie z zaburzeniami erekcji jak łykanie tabletek na potencję. W dodatku jest darmowy. Według nowych badań, zaledwie trzy 30-minutowe sesje w tygodniu mogą wystarczyć, aby zauważyć różnicę.

Dobry sposób na potencję dla mężczyzn
fot. Shutterstock

Zaburzenia erekcji mogą pojawić się u mężczyzn z wielu powodów, w tym wraz z wiekiem – gdy spada testosteron i libido – ale specjaliści wciąż szukają rozwiązań problemu. Naukowcy z Baylor College of Medicine, Boston Scientific i Miller Scientific w USA twierdzą, że regularne sesje ćwiczeń mogą mieć taki sam potencjał leczenia zaburzeń erekcji jak powszechnie stosowane leki na erekcję. Przeanalizowali 11 wcześniejszych badań obejmujących łącznie 1147 uczestników. Badania, w których wzięli udział uczestnicy, były randomizowane i obejmowały grupy kontrolne, uważane za złoty standard pod względem wiarygodności. Raport z analizy opublikowano w „The Journal of Sexual Medicine”.

Lepsza potencja dzięki regularnym treningom

Badacze wykazali, że sesje ćwiczeń obejmujące aktywność aerobową, taką jak chodzenie lub jazda na rowerze, przez co najmniej pół godziny trzy razy w tygodniu, poprawiały potencję u wszystkich mężczyzn z zaburzeniami erekcji. Związek ten stwierdzono u uczestników niezależnie od ich masy ciała, stanu zdrowia lub przyjmowania leków.
Ćwiczenia wiążą się z niskim ryzykiem i są niedrogie, co czyni je idealną opcją leczenia z wyboru w przypadku trudności z erekcją, szczególnie dla pacjentów, którzy nie chcą lub nie mogą stosować leków – mówi fizjolog Larry Miller z Miller Scientific.

Naukowcy donoszą, że największe korzyści jeśli chodzi o erekcję odnotowano wśród mężczyzn z poważniejszymi zaburzeniami tej funkcji. W znormalizowanej skali od 6 do 30, osoby z ciężkimi zaburzeniami erekcji, które ćwiczyły, odnotowały średnio 5-punktową poprawę, w porównaniu z 2-3 punktami w przypadku łagodnych lub umiarkowanych zaburzeń.

Dlaczego aktywność fizyczna poprawia erekcję?

Większa aktywność fizyczna od dawna wiąże się z poprawą erekcji, ponieważ pobudza krążenie krwi w organizmie. Ćwiczenia pomagają również w zwalczaniu otyłości i obniżaniu ciśnienia krwi, które są czynnikami ryzyka zaburzeń erekcji.

Szczególnie interesujące jest to, że ćwiczenia aerobowe mają podobne pozytywne działanie jak leki zawierające sildenafil, np. Viagra, czy tadalafil, np. Cialis, a zatem mogą być stosowane zamiast tych leków lub oprócz nich. Takie leki powodują średnią poprawę o 4 do 8 punktów w skali stosowanej przez badaczy i klinicystów. Zespół stojący za nowym badaniem sugeruje, że ćwiczenia powinny być częściej zalecane osobom z zaburzeniami erekcji.

Nie każdy mężczyzna chce przyjmować tabletki na erekcję, a u niektórych powodują one skutki uboczne, takie jak zgaga, nudności i bóle głowy. W przeciwieństwie do tego, ćwiczenia są czymś darmowym, prostym i łatwo dostępnym. – Badanie to dostarcza lekarzom i pacjentom dowodów potrzebnych do ostatecznego zalecenia aktywności aerobowej w ramach leczenia zaburzeń erekcji – konkluduje Larry Miller.

Uwaga!

Powyższa porada nie może zastąpić wizyty u specjalisty. Pamiętaj, że w przypadku jakichkolwiek problemów ze zdrowiem należy skonsultować się z lekarzem.

Źródło: Radio ZET / M. Khera, S. Bhattacharyya, L. E. Miller, Effect of aerobic exercise on erectile function: systematic review and meta-analysis of randomized controlled trials, The Journal of Sexual Medicine, 2023; qdad130, published: 09 October 2023