Oceń
Każdy pacjent może bezpłatnie zmienić lekarza rodzinnego dwa razy w roku. Kolejne zmiany wiążą się z opłatą w wysokości 80 zł. Aby to zrobić, wystarczy:
- zalogować się na swoje konto pacjenta
- otworzyć zakładkę “Moje konto”
- na samym dole strony, pod śródtytułem “Twoja Podstawowa Opieka Zdrowotna (POZ)” znaleźć deklarację
- wybrać placówkę i lekarza
Zmiana zajmuje dosłownie chwilę, a cała strona przygotowana jest w bardzo intuicyjny sposób. Deklarację można anulować dopóki nie zostanie ona zaakceptowana.
Kiedy nie zapłacisz za dodatkową zmianę lekarza?
W niektórych sytuacjach ponowna zmiana lekarza będzie bezpłatna. Na przykład wtedy, gdy:
- zmieniasz miejsce zamieszkania
- zamknięto przychodnię, w której leczyłeś się do tej pory
- lekarz, u którego leczyłeś się do tej pory, przechodzi na emeryturę
- kończysz 18 lat
Przychodnia powinna zaakceptować Twój wybór w ciągu maksymalnie 7. dni. Jeśli Twoja zmiana nie zostanie potwierdzona, należy skontaktować się z przychodnią. Odrzucenie deklaracji może pojawić się np. w sytuacji, gdy placówka nie zareaguje w żaden sposób w ciągu tygidnia.
Co dzieje się z dokumentacją medyczną po zmianie lekarza lub przychodni?
Dokumentacja pacjenta jest przenoszona automatycznie, w systemie. Gdy zmieniasz lekarza, nie musisz prosić o wydanie swojej dokumentacji i zanosić jej do nowej przychodni: to duże ułatwienie. Twój nowy lekarz widzi całą historię leczenia, w tym recepty, jakie były dotychczas wystawiane.
Źródło: pacjent.gov.pl, lekarzrodzinny.pl, mp.pl
Oceń artykuł