Zażył zbyt dużą dawkę viagry i zaczął widzieć wszystko na czerwono!

03.10.2018 14:43

Zażywanie większej dawki viagry, niż zaleca to producent, może być bardzo niebezpieczne dla zdrowia. Przekonał się o tym pewien 31-latek z Nowego Jorku, który zaczął widzieć wszystko na czerwono. Zmiany są nieodwracalne.

Viagra - tabletki fot. Shutterstock

Pewien 31-latek z Nowego Jorku może mówić o prawdziwym pechu. Chcąc poprawić swoją potencję, kupił przez internet viagrę w postaci płynnej (jest reklamowana jako szybciej działająca niż tabletki i mająca mniej skutków ubocznych; ale nie jest sprzedawana przez oficjalną markę Viagra).

Niestety nie zastosował się do zaleceń dotyczących dawki – przyjął więcej niż zalecana dawka 50 mg (oficjalnie przyznał, że „o wiele więcej” niż powinien). W efekcie wystąpiły u niego problemy ze wzrokiem – zaczął widzieć wszystko na czerwono. Po dwóch dniach poszedł do lekarza. Niestety okazało się, że zmiany, które zaszły w jego siatkówce, są nieodwracalne i mężczyzna nie będzie już widział normalnie.  Do wydarzenia doszło rok temu, ale mimo podjętych prób leczenia mężczyzna nie odzyskał wzroku.

Odpowiedzialna za te zmiany jest wchodząca w skład viagry substancja czynna – cytrynian sildenafilu. To, że może przyczyniać się do zaburzeń widzenia, wiadomo od dawna. Naukowcy z University of New South Wales w Sydney zauważyli, że sildenafil blokuje enzym biorący udział w transporcie sygnałów świetlnych z siatkówki do mózgu, co może przyczyniać się do trwałego zaburzenia widzenia.

U pechowego 31-latka zdiagnozowano utrzymującą się toksyczność siatkówki związaną z dużą dawką leków uszkadzających zewnętrzną siatkówkę. Lekarze z Mount Sinai, kliniki, do której zgłosił się pechowiec, potwierdzili, że przyczyną jego kłopotów jest uszkodzenie siatkówki na poziomie komórkowym przez cytrynian sildenafilu.

Zaawansowana technika obrazowania pozwoliła badaczom zobaczyć mikroskopijne uszkodzenia stożków siatkówki, komórek, które są odpowiedzialne za widzenie kolorów. Uszkodzenie było podobne do obserwowanego w modelach zwierzęcych dziedzicznej choroby siatkówki, takiej jak barwnikowe zapalenie siatkówki czy dystrofia stożka.

– Chociaż wiemy, że zaburzenie widzenia barwnego jest dobrze opisanym efektem ubocznym tego leku, nigdy nie byliśmy w stanie tego zwizualizować – powiedział Richard Rosen, szef zespołu badawczego ze szpitala Mount Sinai. I dodał: – To odkrycie powinno pomóc lekarzom uświadomić sobie i pacjentom, jakie jest ryzyko przyjmowania tej substancji w zbyt dużej ilości.

Ta historia powinna być przestrogą dla wszystkich mężczyzn. Niestety viagrę (najczęściej podróbkę tej tabletki) można kupić przez internet bez żadnej kontroli lekarza i samego producenta oryginalnego leku. „Niebieska tabletka” jest chyba popularna na całym świecie. Ustalona przez producenta leku dawka – 50 mg – powinna zadziałać w ciągu godziny i pomóc mężczyznom w utrzymaniu erekcji podczas seksu. Jednak niektórzy są zbyt niecierpliwi, więc biorą znacznie większe dawki niż te zalecane. To w konsekwencji może prowadzić do bardzo wielu problemów zdrowotnych.

TO CIĘ MOŻE ZAINTERESOWAĆ:

Źródło: mountsinai.org
---------------------------
zdrowie.radiozet.pl/ mk

Oceń