Nowy trend: kolagen do picia. Lepszy niż krem?

24.09.2019
Aktualizacja: 24.02.2020 19:45
Właściwości kolagenu.
fot. Shutterstock

Ciało człowieka po 26. roku życia zaczyna powoli tracić kolagen, pogarsza się kondycja skóry, włosów, stawów. Do picia czystego kolagenu zachęcają nie tylko dermatologowie i kosmetologowie, ale również aktorzy, modelki, blokierki. Wśród nich: Kourtney Kardashian, Jenifer Aniston, Magdalena Różczka. Dlaczego ciekły kolagen lub w formie proszku, dodawany do zimnego napoju, miałby być znacznie skuteczniejszy niż przyjęty w formie suplementu lub pokarmu? 

Kolagen do picia: jak działa na zdrowie?

Kolagen do picia cechuje się posiadaniem licznych składników, który wspomagają zdrowy wygląd skóry. Wyjątkowo cenne jest spożywanie go doustnie, np. w formie płynnej, dość szybko się wchłania przez przewód pokarmowych, a tym samym dociera w głąb organizmu. W czasie od 6 do 12 godzin od momentu spożycia naturalnego kolagenu w płynie obserwuje się już w tkankach wzrost poziomu kolagenu. 

Kolagen w kremie nie będzie tak skuteczny, jak ten wypity bezpośrednio. Jest to kwestia zbyt dużych cząsteczek, które nie są wstanie przeniknąć przez barierę naskórka. Z tego powodu stosowanie kremów z kolagenu nie wpłynie znacząco na poprawę wyglądu skóry i jej jędrności. Kolagen do picia sprawdza się, jeśli chcemy uzyskać długotrwałe efekty w postaci wyplenienia zmarszczek, zniknięcia bruzd, poprawy gęstości i jędrności skóry, a także utrzymania młodego wyglądu skóry.

Przeprowadzono liczne badania i eksperymenty dotyczące skuteczności stosowania kolagenu do picia i wpływu regularnego picia kolagenu na wygląd skóry i włosów. W jednym z takich badań brało udział 114 kobiet w wieku od 45 do 65 lat. Przyjmowały one suplement diety z kolagenem przez 8 tygodni. W wyniku tej kuracji zaobserwowano redukcję zmarszczek u badanej próby o 20%.

Ważna informacja

Czysty kolagen do picia powinien być przyjmowany w optymalnej dawce dziennej wynoszącej około 4 000 mg do 5000 mg.

Kolagen do picia: właściwości 

  • Przeciwdziałaniu powstawaniu nowych zmarszczek;
  • przeciwdziałaniu w utracie elastyczności i jędrności skóry;
  • przeciwdziałaniu w wysuszanie się skóry;
  • przeciwdziałaniu w powstawaniu plam na skórze;
  • zapobieganiu występowania tzw. efektu opadniętych powiek;
  • zapobieganiu w powstawaniu tzw. efektu podwójnego podbródka;
  • przeciwdziałaniu w powstawaniu rozstępów;
  • przeciwdziałaniu w występowaniu cellulitu.

Kolagen w jedzeniu: gdzie się znajduje? 

Kolagen można spróbować uzupełnić za pomocą diety. Znajduje się w zielonych i liściastych warzywach, owocach cytrusowych, jagodach, jajkach, pomidorach, kapuście, pestkach dyni, awokado oraz czosnku. Wszystkie zawierają niezbędne substancje do tego by nasz organizm wytworzył kolagen i uzupełnił niedomiar.

Kolagen do picia: skutki uboczne 

Wśród obserwowanych po spożyciu kolagenu do picia skutków ubocznych są m.in.:

  • nadwrażliwość na niektóre pokarmy, 
  • zaparcia, 
  • ogólne osłabienie, 
  • bóle mięśni i stawów, 
  • nieprzyjemny zapach w jamie ustnej. 

Źródło: Focus, Polska Times