Naturalne sposoby na uspokojenie. 7 ziół, które złagodzą niepokój

Aleksandra Supryn
04.12.2015 09:24
Naturalne sposoby na uspokojenie. 7 ziół, które złagodzą niepokój
fot. Naturalne sposoby na ataki paniki, niepokój i stres. Spróbuj ziół

Ataki paniki to coraz powszechniejsza dolegliwość naszego pokolenia. Nie zawsze są spowodowane zaburzeniami lub chorobami psychicznymi. Obecnie bardzo często cierpią na nie również ludzie narażone na ogromny stres oraz silne emocje. 

Najczęstsze objawy ataku paniki to: pocenie się, przyspieszone bicie serca, wzrost ciśnienia oraz temperatury ciała, hiperwentylacja lub duszności, bóle w klatce piersiowej, drętwienie kończyn czy omdlenia. Podczas ataku paniki chorzy mogą odczuwać również lęk przed utratą kontroli nad sobą czy nawet przed śmiercią.

Z atakami paniki możesz sobie poradzić naturalnymi sposobami – ziołami. Możesz włączyć je do swojej diety, dodawać do kąpieli esencje lub palić świeczki o ich zapachu.

Rumianek

Rumianek jest stosowany jako środek na uspokojenie i lek na bezsenność od wieków.

Najlepsza jest herbata rumiankowa. Zmniejsza niepokój, który występuje podczas ataków paniki. Redukuje również napięcie mięśni i uspokaja problemy żołądkowe. Rumianek obniża również gorączkę, pomaga zasnąć oraz zwiększa metabolizm.

Męczennica

Męczennica to najlepsze naturalne lekarstwo na ataki paniki. Działa uspokajająco, usuwa objawy strachu oraz ma działanie antydepresyjne. Co więcej, używa się jej również w leczeniu astmy.

Niektóre osoby mogą doświadczyć pewnych efektów ubocznych: mdłości, bólów lub zawrotów głowy.

Lawenda

Zamiast męczennicy, która często wywołuje skutki uboczne możesz stosować również lawendę. Sam jej zapach działa na ludzki organizm uspokajająco i relaksująco.

Możesz więc skropić poduszkę olejkiem eterycznym z lawendy lub dodać kilka kropel do kąpieli.

Waleriana

To kolejny niezwykle skuteczny sposób na ataki paniki. Sprawia, że ciało jest zrelaksowane, a Tobie znacznie łatwiej jest zasnąć. Picie herbaty z waleriany lub przyjmowanie ziół w tabletkach znacznie załagodzi efekty niepokoju.

Dzięki niej zwalczysz bezsenność, inne problemy ze snem spowodowane niepokojem oraz zaburzenia apetytu związane ze stresem.

Mniszek lekarski

Mniszek lekarski stosowany jest do leczenia wielu dolegliwości, a w tym do łagodzenia objawów niepokoju. Najczęściej wykorzystuje się jego liście oraz kwiaty, które możesz dodać do sałatki lub zrobić z nich napar.

Do mniszka lekarskiego dodaj odrobinę cytryny –zwiększy to jego działanie.

Melisa

Melisę stosowano jako lek na niepokój już od czasów średniowiecza. Znacznie zmniejsza stres oraz pomaga zasnąć. Badania pokazały, że osoby, które ją stosowały były znacznie bardziej spokojne niż te, które brały placebo.

Warto jednak przestrzegać normy dziennej – 600 mg – ponieważ zbyt duża ilość melisy może przynieść odwrotny efekt i wywoływać stany lękowe.

Teanina

Teanina to co prawda nie zioło, ale jest tak skuteczna w leczeniu ataków paniki, że warto ją tutaj umieścić. Teanina to aminokwas rozpuszczalny w wodzie, który znajduje się w zielonej i czarnej herbacie. Działa natychmiastowo i bardzo efektywnie redukuje stres oraz niepokój. Nie powoduje przy tym senności.

Przeczytaj także jakie zioła pomagają na sen. Zanim sięgniesz po leki najpierw sprawdź naturalne metody.

___

ZdrowoBardzo / AS