Masz ochotę na czekoladę, ser lub słone przekąski? Zobacz dlaczego

Aleksandra Supryn
29.09.2015 15:02
Masz ochotę na czekoladę, ser lub słone przekąski? Zobacz dlaczego
fot. Masz ochotę na czekoladę, ser lub słone przekąski? Zobacz dlaczego

Nasze ciało samo wie czego potrzebuje. Okazuje się, że nawet ochota na czekoladę lub na białe pieczywo jest sygnałem, poprzez który organizm próbuje nam coś zakomunikować. Apetyt na niektóre produkty zazwyczaj oznacza, że w Twoim ciele brakuje ważnych składników.

Poddawanie się takim zachciankom to nie najlepszy pomysł na dietę. Jednak wiedząc czego potrzebuje Twój organizm możesz zastąpić słodycze lub makaron produktami, które dostarczą Ci tych samych składników, ale będą zdrowsze.

Ochota na czekoladę

Jeśli bardzo często masz ochotę na czekoladę, może to oznaczać, że brakuje Ci magnezu. Lekarze podejrzewają, że aż 80 proc. populacji cierpi na jego niedobory. Aby go uzupełnić wybierz gorzką czekoladę (co najmniej 75-procentową) oraz takie produkty jak orzechy, ryby czy zielone warzywa liściaste.

Ochota na słodycze

Ogromna ochota na słodkości może oznaczać, że poziom cukru w Twoim organizmie spada, a insuliny ‒ wzrasta. Aby je ustabilizować możesz sięgnąć po owoce, które zawierają naturalny cukier. Natomiast aby na stałe unormować jego poziom, wzbogać swoją dietę o produkty zawierające błonnik (fasolę, produkty pełnoziarniste) lub w chrom (wątróbkę, brokuły, marchewkę, jajka). Zobacz też porady opisujące to jak skutecznie jeść mniej słodyczy.

Ochota na słone przekąski

Nieustanne sięganie po słone przekąski takie jak popcorn czy chipsy oznacza, że jesteś bardzo zestresowany. Jedynym sposobem, aby sobie z tym poradzić jest pozbycie się stresu. Możesz spróbować medytacji lub ćwiczeń oddechowych. Sprawdź nasz artykuł o zamiennikach soli.

Ochota na mięso

Zwłaszcza na mięso czerwone. Jeśli ostatnio zauważyłeś, że często masz ochotę na wołowinę czy wieprzowinę może oznaczyć to, że w Twoim organizmie jest zbyt mało żelaza. Deficyt tego składnika prowadzi do zmęczenia, braku energii czy obniżenia odporności. Jeśli nie chcesz jeść dużej ilości mięsa zastąp je fasolą, roślinami strączkowymi i suszonymi owocami.

Ochota na ser

Częste sięganie po ser oznacza zazwyczaj małą ilość kwasów tłuszczowych w organizmie ‒ głównie kwasu omega-3. Aby go uzupełnić jedz orzechy włoskie, łososia oraz dodawaj do posiłków siemię lniane.

Ochota na chleb

Jeśli masz ochotę na biały chleb lub makaron może to oznaczać niedobór azotu. Mikroelement ten kontroluje hormony odpowiadające za metabolizm i łaknienie. Aby pozbyć się tej zachcianki i zwiększyć poziom azotu, jedz produkty bogate w białko ‒ orzechy, nasiona, fasolę lub zielone warzywa liściaste.