Dlaczego jedzenie śniadania jest tak ważne?

Materiały partnerskie
22.01.2016 15:37
Dlaczego jedzenie śniadania jest tak ważne?
fot. Dlaczego śniadanie to najważniejszy posiłek dnia? [BADANIA]

„Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia” to nie kolejny banał. Ten poranny posiłek faktycznie jest najbardziej istotny. Daje Ci siłę na cały dzień oraz reguluje układ trawienny. To jednak nie wszystko, z badań wynika, że codzienne jedzenie śniadania jest w stanie uchronić Cię przed poważnymi chorobami. 

Niestety, większość z nas najczęściej ignoruje właśnie śniadanie. Rano nie mamy czasu, ochoty ani siły, żeby przygotować sobie śniadanie. Wolimy wypić kubek kawy, a pierwszy posiłek zjeść dopiero koło południa.

Dopiero po powrocie z pracy odkrywamy, że mamy jednak apetyt i zaczynamy wieczorne podjadanie. Nie trudno domyślić się, że nie wpływa to dobrze ani na wagę, ani na zdrowie.

Wiesz jednak jak konkretnie śniadanie wpływa na Twoje zdrowie?

Śniadanie chroni przed cukrzycą

Wiele badań połączyło wysokie ryzyko cukrzycy typu 2 z rezygnowaniem ze śniadań. Pożywne, zdrowe śniadanie reguluje łaknienie na resztę dnia. Metabolizm od samego rana jest  pobudzony. Gdy przez dłuższy czas odpuszczamy sobie śniadanie, doprowadzamy do nadwrażliwości na insulinę, cukrzycy typu 2. oraz wysokiego ciśnienia krwi.

Śniadanie obniża ryzyko chorób serca

Jeśli od wielu lat nie jesz śniadań, narażasz się na problemy sercowe. Jesteś nimi zagrożony 27 proc. bardziej niż osoby, które codziennie rano jedzą. Udowodnili to naukowcy z Uniwersytetu Harvarda. Przez 16 lat monitorowali zdrowie ponad 25 tysięcy mężczyzn. Okazało się, że tych którzy rezygnowali ze śniadań znacznie częściej dotyczyły zawały i ataki serca.

Dzięki śniadaniu będziesz jeść zdrowiej

Twoje śniadanie powinno składać się z bogatych w błonnik produktów pełnoziarnistych (pieczywo, płatki owsiane) oraz białka (jajka, mleko, mięso). Dzięki temu unikniesz w ciągu dnia zachcianek na niezdrowe produkty i przekąski. Naukowcy zbadali kwestię i osoby, które jedzą bogate w białka śniadania znacznie rzadziej sięgają potem po śmieciowe jedzenie.

To dzięki śniadaniom bogatym w składniki, które sycą na długo i zapewniają organizmowi składniki niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania.

Jedzący śniadanie ćwiczą więcej

Inne badania pokazały, że osoby, które codziennie jedzą śniadanie są o wiele bardziej skłonne do aktywności fizycznej. Co więcej, ćwiczą znacznie bardziej intensywnie niż osoby, które rano nie jedzą. Wniosek jest prosty – poranny posiłek to więcej siły na trening.

Można również przypuszczać, że osoby, które prowadzą regularny tryb życia i codziennie jedzą śniadanie, są również bardziej sumienne i zmotywowane do ćwiczeń.

Śniadanie pomaga się skoncentrować

Ostatnim plusem jedzenia śniadań jest to, że Twój mózg będzie pracował lepiej i sprawniej. Po nocy poziom cukru jest bardzo niski, a śniadanie bogate w białka oraz błonnik skutecznie i na długo go podniosi. Dzięki temu lepiej będziesz przyswajać wiedzę, a Twoja praca będzie znacznie bardziej efektywna. 

___

ZdrowoBardzo / AS