9 sposobów, dzięki którym będziesz pić więcej wody

Aleksandra Supryn
22.01.2016 12:36
9 sposobów, dzięki którym będziesz pić więcej wody
fot. Czy zimą można się odwodnić? Zimą też musisz pić dużo wody

Odwodnienie organizmu grozi nam nie tylko latem. Zimą również musimy dużo pić. Pragnienie jest wtedy faktycznie mniejsze, ale zapotrzebowanie organizmu na wodę nie. Jak więc „oszukać” swój organizm i pamiętać o piciu wody nawet, gdy nie czujemy takiej potrzeby?

Lekarze mówią, że zimą zapotrzebowanie na płyny jest większe niż podczas upałów. Krew odpływa z zewnętrznych warstw skóry i trafia do narządów wewnętrznych, żeby zapewnić im lepsze ukrwienie. To pobudza nerki do wzmożonej aktywności, a my oddajemy znacznie więcej moczu i tracimy dużo wody.

Co więcej, w okresie tym wdychamy również zimne, suche powietrze, które pochłania wilgoć, którą potem wydychamy, a więc tracimy.

 

Co więc zrobić, kiedy pić się nie chce, a pić trzeba? Spróbuj naszych sposobów.

1. Ustal sobie cel

Jeśli cały czas zapominasz o piciu wody, obierz sobie cel – konkretną ilość, którą chcesz tego dnia wypić. Według specjalistów dorosła kobieta powinna dziennie przyjmować ponad 2 litry płynów dziennie, dorosły mężczyzna – ponad 3 litry.

Pamiętaj jednak, że zawsze znajduje się ona również w potrawach, które jemy. Spożycie wody jest więc zawsze trochę większe niż nam się wydaje.

2. Kup butelkę

Zainwestuj w specjalną butelkę na wodę. Kup taką, która faktycznie będzie Ci się podobać. Picie z niej będzie wtedy przyjemnością. W sklepach znajdziesz butelki w wielu kolorach i wzorach.

Pomocne może być również spersonalizowanie jej. Narysuj na butelce kreski i przy każdej wypisz godziny, a później ją napełnij. Pilnuj, aby wypić każdą porcję napoju przed upłynięciem danej godziny.

3. Dodaj smaku

Wielu z nas nie przekonuje szklanka zwykłej, bezsmakowej wody. Znacznie bardziej wolą słodzone napoje.

Jeśli Ty też nie możesz się przemóc się, dodaj jej smaku. Wrzuć do butelki lub dzbanka plasterki cytryny albo pomarańczy, listki mięty lub kawałki arbuza, mango czy malin.

4. Miej ją blisko siebie

Zawsze miej przy sobie butelkę płynu, gdy wychodzisz z domu.

Dobrym pomysłem jest również przygotowanie sobie wody wcześniej. Wlej ją do dzbanka, dodaj kilka pysznych owoców i wstaw do lodówki. Dzięki zawsze będzie pod ręką, żeby ugasić pragnienie.

5. Jedz swoją wodę

Jak wspomnieliśmy wcześniej, picie wody to nie jedyny sposób, dzięki któremu nawodnisz organizm. Możesz ją również… jeść.

Wiele warzyw i owoców w dużej mierze składa się właśnie z niej i prawie niczym nie różni się od szklanki czystej wody. Włącz więc do swojej diety ogórki, pomidory, melony, arbuzy, cytrusy i selery.

Nie zapominaj też o tym, że warto jeść zupy – nawodnią i rozgrzeją.

6. Skorzystaj z technologii

W dobie smartfonów nietrudno znaleźć aplikację, która będzie śledziła, ile wody spożyłeś danego dnia.

To jednak nie jedyny sposób. Jeśli nie chcesz lub nie możesz zainstalować specjalnej aplikacji na telefonie, po prostu ustaw w nim przypomnienie. Alarm będzie przypomniał Ci o tym, że powinieneś się napić.

7. Na ostro

Włącz do swojej diety ostre potrawy. Nie dość, że przyspieszą metabolizm, to jeszcze sprawią, że będziesz bardziej spragniony.

8. Najpierw woda, potem obiad

Ustal sobie, że przed każdym posiłkiem będziesz pić szklankę wody. Dzięki temu dostarczysz organizmowi dodatkową porcję płynu.

To jednak nie wszystko. Badania pokazują, że osoby, które wypełniają żołądek płynem przed posiłkiem, jedzą potem znacznie mniej. Zadbasz więc również o linię.

9. Kup słomki

Jeśli nadal nie możesz przemóc, kup sobie słomki. Od razu zauważysz, że pijąc przez rurkę, pijesz znacznie więcej i szybciej. 

___

ZdrowoBardzo / AS