Zamknij

Przyprawy wspierające odchudzanie – poznaj ich właściwości

Alicja Bartosiak
16.08.2021
Aktualizacja: 12.10.2021 14:24
Przyprawy wspierające odchudzanie
fot. Shutterstock

Podczas stosowania diety zazwyczaj skupiamy się na ilości i kaloryczności spożywanych posiłków. Tymczasem w walce o piękną sylwetkę warto wykorzystać naturalnych sprzymierzeńców – wystarczy sięgnąć po przyprawy, które mamy w kuchni.

  1. Bazylia
  2. Cynamon
  3. Imbir
  4. Mięta pieprzowa
  5. Kardamon
  6. Pieprz

Zioła i przyprawy są od lat stosowane w dietetyce. Nie tylko wspierają proces odchudzania, ale również wykazują wiele innych, cennych właściwości, które są szczególnie potrzebne organizmowi podczas utraty masy ciała.

Oczywiście samo dodawanie przypraw do spożywanych dań nie wystarczy, aby wygrać z nadwagą, jest to jednak sprawdzony sposób na przyśpieszenie całego procesu. Poznaj 6 przypraw, dzięki którym szybciej zauważysz efekty stosowanej diety!

Bazylia

Działa rozkurczowo, poprawia metabolizm i pobudza akcję serca. Niweluje objawy depresji, a także zmniejsza opuchliznę i obrzęki. Bazylia pomaga także zredukować nadmierną fermentację w jelitach. Bazylię możemy dodawać do dań kuchni włoskiej, ale nie tylko – pasuje również jako dodatek do kanapek czy sałatek.

Cynamon

Wyciąg z cynamonu stosuje się w leczeniu zaburzeń procesów trawiennych. Cynamon obniża stężenie glukozy we krwi, niweluje zmęczenie i hamuje rozwój infekcji (dlatego zaleca się jego spożywanie w trakcie przeziębienia). Cynamon działa przeciwbakteryjnie, przeciwgorączkowo i przeciwzapalnie. Ma również właściwości moczopędne, dzięki czemu pomaga oczyszczać organizm z toksyn. Cynamon to przyprawa, która świetnie sprawdzi się jako dodatek zarówno do słodkich, jak i wytrawnych dań.

Imbir

Jest bogatym źródłem witamin B2 oraz B6, które wpływają korzystnie na układ nerwowy. Imbir to skuteczny środek na mdłości i zaparcia. Pobudza wydzielanie śliny, co przyśpiesza trawienie. Dodatkowo redukuje poziom glukozy we krwi i pomaga obniżyć poziom cholesterolu. Syrop z imbiru hamuje rozwój bakterii i usprawnia przepływ krwi w organizmie, co ma pozytywny wpływ na ogólne samopoczucie. Imbir możemy dodać do herbaty, soku warzywnego lub zupy - to doskonały sposób, aby podkreślić ich smak.

Mięta pieprzowa

Mięta działa przeciwutleniająco, dzięki czemu chroni organizm przed rozwojem chorób cywilizacyjnych, takich jak miażdżyca, nadciśnienie czy otyłość. Mięta zawiera cenne przeciwutleniacze, które hamują działanie wolnych rodników (związków, które prowadzą do uszkodzeń na poziomie komórkowym). Mięta łagodzi stany zapalne, pobudza układ pokarmowy (pobudza wydzielanie soków trawiennych) i obniża ciśnienie krwi.

Kardamon

Rozkurcza żołądek, stymuluje wydzielanie soków trawiennych i łagodzi bóle brzucha. Ma właściwości odtruwające, dzięki czemu przyśpiesza oczyszczanie organizmu z toksyn. Pomaga zwalczać niestrawność i wzdęcia. Kardamon to przyprawa, która świetnie współgra ze słodkimi daniami, takimi jak sałatki owocowe, ciasta, pierniki czy słodkie sosy. Przyprawę możemy dodać również do kawy, herbaty czy gorącej czekolady.

Pieprz

Piperyna, którą znajdziemy w pieprzu, znacznie przyśpiesza spalanie tkanki tłuszczowej. Pieprz wzmacnia układ odpornościowy, wspiera równowagę układu nerwowego i zwiększa przyswajalność witamin w organizmie. Jest znanym antyoksydantem, który chroni przed nowotworem i miażdżycą. Dodatkowo pieprz reguluje poziom hormonów tarczycy.

Źródło: dimedic.eu.pl/izielnik.pl