Dlaczego wieczorne objadanie się jest niebezpieczne? [VIDEO]

Aleksandra Supryn
06.11.2015 09:01
Dlaczego wieczorne objadanie się jest niebezpieczne? [VIDEO]
fot. Zdrowa dieta według dietetyka: regularne posiłki bogate w ryby i kasze

Zbilansowana dieta to klucz do zdrowia i pełni energii. Najważniejsze jest regularne jedzenie posiłków. Niestety wielu z nas popełnia ogromny błąd: rezygnuje ze śniadań i objada się wieczorami. Takie nawyki żywieniowe mogą prowadzić do bardzo poważnych konsekwencji.

Na pytanie o to dlaczego wieczorne objadanie się jest tak niebezpieczne mówi Elżbieta Lange ‒ psychodietetyk i coach zdrowia.

Zdrowe, regularne posiłki

„Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia” nie jest tylko wyświechtanym powiedzeniem. Każdy dietetyk potwierdzi, że to prawda. Zdrowe śniadanie, które będzie bogate w składniki odżywcze zapewni nam energię na cały dzień. Bardzo ważne jest dostarczenie mózgowi substancji, które pozwolą mu pracować na pełnych obrotach. Jedzmy jajka, produkty pełnoziarniste oraz produkty bogate w kwasy omega. Dzięki temu poprawimy pamięć i koncentrację, a nasza praca będzie wydajniejsza.

Bardzo ważne jest również planowanie posiłków. Jeśli wiemy, że spędzimy w pracy cały dzień i wrócimy do domu dopiero późnym wieczorem ‒ przygotujmy się. Weźmy ze sobą coś do jedzenia: sałatkę, kanapkę, owoce. Dzięki temu nie rzucimy się łapczywie na lodówkę zaraz po przekroczeniu progu mieszania.

Dieta, która opiera się na obfitych, wieczornych posiłkach może doprowadzić do bardzo poważnych chorób: nadciśnienia tętniczego, cukrzycy typu 2 czy otyłości.

Jakie jedzenie jest najzdrowsze?

Jeśli chcemy, aby nasza dieta była zdrowa i zbilansowana powinniśmy włączyć do niej kilka produktów, o których często zapominamy.

Jedzmy więcej kasz ‒ są bardzo zdrowe, mało kaloryczne i naładowane składnikami odżywczymi: witaminami i minerałami. Są również świetnym źródłem energii, ponieważ zawierają węglowodany złożone, które rozkładają się wolniej.

Dietetycy zauważają również, że jemy za mało ryb, bogatych w kwasy omega, które chronią nasz mózg i pozwalają uniknąć wielu chorób. Niestety coraz więcej osób wierzy w mit, że sklepowe ryby są kiepskiej jakości i zawierają szkodliwe dla zdrowia metale ciężkie. Nie jest to jednak prawda. Ryby są znacznie zdrowsze niż czerwone mięso i powinniśmy je jeść co najmniej 2 razy w tygodniu.

Kolejnym zdrowym nawykiem jest zrezygnowanie ze smażenia na rzecz gotowania na parze oraz duszenia.

___

ZdrowoBardzo / AS