Schudła 45 kg stosując 7 prostych wskazówek. Zobacz, jak teraz wygląda

24.04.2020
Aktualizacja: 24.04.2020 21:29
Odchudzanie
fot. Shutterstock

Walczyła z nadwagą, ze swoimi słabościami, ale udało jej się schudnąć 45 kg. Teraz pokazuje innym, jak to zrobić bez specjalnych diet czy wyrzeczeń.

Przez całe życie walczyła z nadwagą, aż wreszcie wymyśliła sposób, który pomógł jej skutecznie się odchudzić. Straciła w zdrowy sposób 45 kg. Teraz uczy innych, jak to zrobić. Swoją historię opisała w książce "You Can Drop It!", jej premiera będzie miała miejsce w maju 2020 r.
Autorce udało się stracić na wadze bez wprowadzenia drastycznych diet, bez rezygnacji z ulubionych posiłków. Na podstawie swoich doświadczeń opracowała program 2B Mindset.

W wielkim uproszeniu opiera się on na schematach talerzy o różnych proporcjach przypisanych do różnych posiłków (śniadania, lunchu, przekąski, kolacji). Talerze te wypełnia się wybranymi z listy warzywami, węglowodanami bogatymi w błonnik oraz białka.

Czy chcesz schudnąć jak Ilana Muhlstein? Oto 7 wskazówek, od których trzeba zacząć.

1. Pokochaj jedzenie warzyw

Zdaniem Ilany Muhlstein jedynym sposobem na utrzymanie szczupłej sylwetki jest... pokochanie warzyw. Mają wiele witamin i minerałów, poprawiają pracę jelit, dają uczucie pełności, a jednocześnie nie są zbyt kaloryczne. Są również łatwe do przygotowania. Należy ich jeść dużo każdego dnia, można też dodawać ulubione dodatki.

2. Nie stroń od białka

Zacznij każdy dzień od chudego białka, które podczas trawienia spala dwa razy więcej kalorii niż tłuszcz lub węglowodany. Białko na długo daje poczucie sytości, a jednocześnie bardzo dobrze wpływa na budowę masy mięśniowej.

3. Nie bój się węglowodanów

Oczywiście tych dobrych węglowodanów, czyli produktów pełnoziarnistych, brązowego ryżu, płatków owsianych, komosy ryżowej, kiełków etc. Produkty te pomagają w utrzymaniu podwyższonego tempa metabolizmu (trawią się dłużej niż proste węglowodany), a także zawierają mnóstwo błonnika pokarmowego, który pomaga w trawieniu. Unikaj za to prostych węglowodanów (czyli np. białego pieczywa, makaronów, słodyczy, głęboko smażonych produktów czy alkoholu), ponieważ one podwyższają poziom cukru we krwi.

4. Dbaj o odpowiednie nawodnienie organizmu

Woda daje poczucie sytości i tym samym pomaga dokonywaniu lepszych wyborów żywieniowych w ciągu dnia. Wypijaj w sumie 8 szklanek wody dziennie. Pij ją najlepiej przed każdym posiłkiem, a nawet przed poranną kawą. Wkrótce przekonasz się, że im więcej pijesz, tym więcej możesz schudnąć.

5. Ulepszaj swoje posiłki odpowiedniki dodatkami

Śmiało dodawaj do swoich potraw dodatki, które poprawią ich smak. Nie bój się tego! Zdrowe tłuszcze, cukry, przyprawy – zamienią pokarm o nijakim smaku w coś wyjątkowego. Pamiętaj tylko, że mają być one dodatkiem, a nie głównym elementem posiłku.

6. Kontroluj to co jesz

Każdego dnia zapisuj, to co jesz i pijesz, zważ się (najlepiej rano, bez ubrania, po skorzystaniu z łazienki, przed posiłkami). Im więcej szczegółów podasz, tym więcej zbierzesz informacji. Dzięki tym zapiskom będziesz wiedzieć, co pomaga ci schudnąć, a co nie. Kiedy waga spadnie, zobaczysz, jak wygląda dobry "dzień odchudzania".

7. Nie szukaj wymówek

Wymówki to taki "sabotażysta" żyjący w naszej głowie, który udaje przyjaciela, a jednocześnie przeszkadza w osiąganiu celu. Wymówki najczęściej pojawiają się, gdy jesteśmy sfrustrowani, gdy nie widzimy efektów nasze odchudzania. Ważne jest zrozumienie, że nie musimy walczyć ze sobą, ale ze swoimi słabościami. To pozwoli nam zmienić stare nawyki.

Źródło: eatthis.com