Zamknij

Napoje, które utrudniają chudnięcie. Czego nie pić?

29.09.2021
Aktualizacja: 29.09.2021 17:04
Napoje a dieta odchudzająca - czego nie pić?
fot. Shutterstock

Jeśli chcesz zrzucić nadmiar kilogramów, z pewnością drobiazgowo analizujesz wszystko, co znajdzie się na twoim talerzu, i liczysz kalorie. A czy zwracasz uwagę na to, co nalewasz do szklanki? Złe nawyki związane z piciem mogą zniweczyć wysiłki, jakie wkładasz w stosowanie diety odchudzającej.

  1. Soki owocowe z kartonu
  2. Słodka herbata typu ice tea
  3. Napoje energetyczne i izotoniki
  4. Nadmiar alkoholu
  5. Zbyt mało wody

Podczas odchudzania tak samo ważna jak ćwiczenia fizyczne staje się dieta. Pewnie starasz się, by każdy posiłek był odpowiedniej wielkości, być może skrupulatnie liczysz też kalorie. Ale… czy nie zapominasz, że nie tylko jedzenie ma znaczenie podczas stosowania diety, ale także to, co pijesz? Napoje mogą dostarczać naprawdę potężnej dawki kalorii. Na co szczególnie zwrócić uwagę?

1. Soki owocowe z kartonu

Nie ma wątpliwości, że soki owocowe są dobre dla zdrowia, chociaż, oczywiście nie w nadmiarze (zawsze lepiej zjeść owoc). Dostarczają witamin i składników mineralnych potrzebnych do codziennego funkcjonowania, mogą też pomagać w odchudzaniu. Wszystkie te korzyści uzyskujemy jednak tylko wtedy, gdy pijemy świeżo wyciśnięty sok owocowy. Soki owocowe w kartonach, które kupuje się w sklepach, zawierają ogromne ilości cukru, który nie sprzyja odchudzaniu. Nawet jeśli widzisz na opakowaniu informację: bez dodatku cukru, nie wierz w to. Takie soki są przygotowywane z koncentratu, który zawiera cukier – więc nawet jeśli gotowego soku już się nie dosładza, to i tak zawiera on cukier.

2. Słodka herbata typu ice tea

Osoby na dietach odchudzających często piją herbatę. I bardzo dobrze, bo świeżo parzona herbata (bez cukru) – czy to herbata zielona, czarna czy ziołowa – jest zdrowa. Wyjątkiem jest napój, tzw. mrożona hertata (ice tea), który można kupić w plastikowych butelkach. Butelka takiej słodkiej mrożonej herbaty zawiera od 200 do 450 kcal. Naprawdę lepiej napić się herbaty domowej roboty.

3. Napoje energetyczne i izotoniki

Po wyczerpującym treningu każdemu należy się jakiś schłodzony napój, który uzupełni płyny stracone podczas wysiłku – to oczywiste. Jednak napoje energetyczne dla sportowców czy nawet izotoniczne nie są dobrym pomysłem. Zawierają one mnóstwo cukru, a także substancji aromatyzujących i barwników. Cukier – wiadomo – to źródło pustych kalorii, natomiast substancje dodatkowe nie są obojętne dla organizmu – lepiej ich unikać, a składniki mineralne i witaminy czerpać z naturalnego jedzenia. Woda kokosowa, woda mineralna, nawet gazowana, lub świeżo wyciskane soki owocowe (można je rozcieńczyć wodą) są o wiele lepszym pomysłem.

4. Nadmiar alkoholu

Podczas odchudzania trzeba uważać na alkohol. Większość alkoholi zawiera dużo kalorii, a gdy doda się do nich inne napoje (by przygotować drinka), liczba kalorii jeszcze wzrasta. Pół litra piwa zawiera około 250 kalorii – to sporo. Wysokoprocentowe alkohole też są kaloryczne. Jeśli jesteś na diecie, lepiej ograniczyć się do jednego drinka tygodniowo.

5. Zbyt mało wody

Większość z nas nie pije wystarczającej ilości wody dziennie. Tymczasem akurat tego zalecenia specjalistów od żywienia i lekarzy nie warto ignorować. Tymczasem odpowiednie nawodnienie organizmu jest konieczne, zwłaszcza gdy próbujesz zrzucić kilogramy. Woda pomaga wypłukiwać toksyny z organizmu, pobudza metabolizm i zapobiega podjadaniu między posiłkami. Eksperci zalecają picie od 2-3 l płynów każdego dnia.

Uwaga!

Powyższa porada nie może zastąpić wizyty u specjalisty. Pamiętaj, że w przypadku jakichkolwiek problemów ze zdrowiem należy skonsultować się z lekarzem.

Źródło: Timesofindia.com