Jesteś na diecie odchudzającej? Zobacz, jakie błędy możesz popełniać

Aleksandra Supryn
15.10.2015 11:05
Jesteś na diecie odchudzającej? Zobacz, jakie błędy możesz popełniać
fot. Najczęściej popełniane błędy podczas diety odchudzającej

Zdrowe i efektywne odchudzanie to spore wyzwanie. Zwłaszcza teraz, kiedy na każdym kroku natykamy się na nowe diety, cudotwórcze produkty oraz niezawodne porady. Czasem ciężko zorientować się co jest prawdą, a co nie. 

Są jednak rzeczy, których nie powinno się robić na diecie odchudzającej. Liczenie każdej kalorii, nieodpowiedni trening oraz jedzenie, które hamuje metabolizm. Zobacz, co może sprawiać, że nie chudniesz lub nie możesz poradzić sobie z efektem jojo.

Oto 5 największych błędów osób próbujących pozbyć się zbędnych kilogramów.

Liczysz każdą kalorię

Liczenie każdej kalorii nie zawsze ma sens. Badania pokazują, że ważniejsze jest to jakie składniki odżywcze znajdują się w danym produkcie, nie to ile mają kalorii. Udowodniono, że osoby na diecie bogatej w węglowodany, a ubogiej w tłuszcze tracą mniej kilogramów niż te, które jedzą produkty z dużą ilością węglowodanów, ale niskim indeksem glikemicznym. Wybieraj więc te produkty, które rozkładają się wolniej i sycą na dłużej.

Niezdrowo pijesz

Powinieneś pić wodę. Pomoże Ci ona zahamować apetyt ‒ osoby, które przed posiłkiem wypijają dwie szklanki wody zjadają potem średnio o 90 kalorii mniej. Unikaj soków, słodkich napojów i alkoholu. Sok nie jest Twoim sprzymierzeńcem na diecie. Nawet ten naturalny i świeżo wyciśnięty zawiera bardzo dużo cukru, należy więc ograniczyć jego spożycie. Równie kaloryczny jest alkohol. Warto również wiedzieć, że wyeliminowanie z diety słodkich, gazowanych napojów może zrobić ogromną różnicę. Udowodniła to Tara Turner, która schudła w ten sposób 50 kg.

Jesz przetworzone jedzenie

Jedzenie batoników dietetycznych lub innych produktów typu „light” czy „fit” to błąd. Dieta, która składa się tylko z takich produktów nie sprawdza się na dłuższą metę. Po zjedzeniu takiej przekąski często nadal czujemy głód. Dietetycy mówią, że wynika to z tego, że znajdują się w nich same przetworzone składniki. Lepiej sięgnąć po nieprzetworzone produkty, które mają tak samo niską liczbę kalorii, np. grecki jogurt ze świeżymi truskawkami. Co więcej, taka dieta składająca się z surowych produktów poprawi również stan Twojej cery.

Przesadzasz ze zdrowym jedzeniem

Czasem cudowne właściwości niektórych produktów, takich jak olej kokosowy, orzechy czy jagody goji, sprawiają, że zaczynamy jeść ich bardzo dużo. Czytamy, że pomogą nam schudnąć i zapominamy sprawdzić ile mają kalorii. Zanim zaczniemy dodawać do każdego posiłku awokado, upewnijmy się czy nie działamy przeciwko sobie. Wiele z tych produktów zbawiennie wpływa na nasz metabolizm czy zdrowie, ale tylko w ograniczonej ilości.

Dietetycy zwracają również uwagę na to, że często wpadamy w pułapkę produktów niskokalorycznych. Gdy coś ma mniej kalorii, wydaje nam się, że możemy zjeść o wiele więcej.

Za dużo ćwiczysz

Wiele osób zbyt dużą wagę przywiązuje do ćwiczeń fizycznych. Nie zdają sobie jednak sprawy z tego, że ćwiczenie 6 razy w tygodniu nie sprawi, że magicznie stracisz kilogramy. Okazuje się, że efektywne odchudzanie to w 80 proc. dieta, a tylko w 20 proc. trening. Nie znaczy to jednak, że należy zupełnie zrezygnować z aktywności fizycznej. Kluczem do sukcesu jest jednak umiar, odpowiednie proporcje i rozsądek.

___

ZdrowoBardzo / AS