Zamknij

Jedzenie garściami, bez liczenia kalorii. Na czym polega dieta Scandi Sense?

07.09.2022
Aktualizacja: 07.09.2022 08:35

Dieta Scandi Sense nazywana jest najprostszą dietą świata, stosują ją kobiety na całym świecie. Na czym polega i czy pomaga schudnąć? 

Dieta Scandi Sense: na czym polega?
fot. Shutterstock
  1. Scandi Sense to dieta, w której jesz garściami… dosłownie!
  2. Czy na diecie Scandi Sense można szybko schudnąć?
  3. Przykładowy jadłospis na diecie Scandi Sense

Autorką diety Scandi Sense jest duńska dietetyczka, prezeska firmy biotechnologicznej, Suzy Wengel. Zasady diety opisała szczegółowo w książce The Scandi Sense Diet. Ten rodzaj diety zyskuje coraz więcej zwolenniczek – nic dziwnego, bo Scandi Sense nie wymaga skrupulatnego liczenia kalorii i pilnowania się na każdym kroku, dlatego łatwo ją wdrożyć.

Scandi Sense to dieta, w której jesz garściami… dosłownie!

Podstawowe założenie diety Scandi Sense to jedzenie garściami. Chodzi o to, by każdy posiłek składał się z czterech garści jedzenia (jednej garści węglowodanów, jednej garści białka, dwóch garści warzyw oraz łyżki tłuszczu). Nasza dłoń działa trochę jak naturalna waga kuchenna – mieści się na niej około 100 g jedzenia. W ciągu dnia na diecie Scandi Sense spożywa się trzy posiłki. Należy też całkowicie zrezygnować z przekąsek. Najważniejszą zaletą takiej diety jest to, że możemy jeść właściwie wszystko. Dieta Scandi Sense jest niezwykle prosta; nie wymaga zastanawiania się nad codziennym jadłospisem i czasochłonnego przygotowywania posiłków. Dzięki temu, że odmierzamy jedzenie garściami, przygotowujemy go dokładnie tyle, ile jesteśmy w stanie zjeść, nie objadamy się niepotrzebnie. Scandi Sense to dobry sposób, by zadbać o sylwetkę, jeśli nie mamy czasu na ćwiczenia.

Czy na diecie Scandi Sense można szybko schudnąć?

Kobiety na diecie Scandi Sense przyjmują ok. 1500 kalorii dziennie, u mężczyzn jest to 2000 kcal. Dieta pomaga dość szybko zgubić zbędne kilogramy, jednak efekty mogą być u każdego różne. Wszystko zależy od tego, co dokładnie jemy. Na diecie należy unikać cukru i produktów wysoko przetworzonych. Starajmy się jeść pełnowartościowe posiłki.

Przykładowy jadłospis na diecie Scandi Sense

Co jeść na diecie Scandi Sense? Przykładowe posiłki wyglądają następująco:

  • śniadanie: garść szpinaku, garść papryki, jajko, łyżka tłuszczu (użyta np. do podsmażania), kromka chleba
  • obiad: porcja ziemniaków, kawałek piersi z kurczaka (lub ryby), surówka ze startej marchewki i jabłka (w ilości, która mieści się w dłoni), łyżka oleju
  • kolacja: dwie garście smażonych warzyw (na łyżce oleju, np. rzepakowego), łosoś gotowany na parze, porcja ryżu

Źródło: livestrong.com