Jak przyspieszyć metabolizm i zwiększyć ilość spalanego tłuszczu?

Materiały partnerskie
18.12.2015 10:04
Jak przyspieszyć metabolizm i zwiększyć ilość spalanego tłuszczu?
Fot. Jak zwiększyć i przyspieszyć metabolizm, aby szybciej spalić tłuszcz

Odchudzasz się i chciałbyś szybciej zobaczyć efekty swojej pracy? Musisz przyspieszyć więc swój rozleniwiony metabolizm – dzięki temu komórki tłuszczu będą spalane znacznie szybciej, a Ty pozbędziesz się zbędnych kilogramów. Dowiedz się jaka dieta przyspieszająca metabolizm będzie dla Ciebie najlepsza.

Dzięki tym kilku wskazówkom uda Ci się osiągnąć upragniony efekt. Sprawdź, co musisz robić i w co wzbogacić swoją dietę.

Zmęcz się!

Podczas odchudzania nie wystarczy sama dieta, musisz również regularnie ćwiczyć. Co więcej, intensywnie ćwiczyć! Dzięki temu spalisz znacznie więcej kalorii oraz przyspieszysz metabolizm na kolejne godziny. Badania pokazują, że tłuszcz spala się jeszcze przez 12-48 godzin po treningu, który wyciśnie z Ciebie siódme poty. Nie chodzi jednak o to, aby codziennie zamęczać się wycieńczającymi ćwiczeniami. Najlepiej będzie ćwiczyć intensywnie 3 razy w tygodniu, a w pozostałe dni tygodnia robić sobie jedynie lekkie treningi.

Uzupełnij płyny

Podczas odchudzania musisz pić bardzo dużo wody. To dlatego, że Twój zmęczony ćwiczeniami organizm potrzebuje znacznie większej ilości płynów. Najlepiej jest pić ją w zimnej postaci. Dzięki temu spalanie będzie większe – organizm musi dodatkowo ogrzać wodę, a więc zużyć więcej energii.

Warto również pić zieloną herbatę. Udowodniono, że jest ona w stanie znacznie przyspieszyć metabolizm. Naukowcy mówią, że pijąc ją spalamy o ok. 40 proc. więcej kalorii.

Zaczynaj dzień od śniadania

Po raz kolejny należy powtórzyć, że śniadanie MUSI być najważniejszym posiłkiem Twojego dnia. Nigdy z niego nie rezygnuj. Badania pokazują, że kobiety, które odpuszczają śniadanie są znacznie bardziej narażone na otyłość. Nie jedząc śniadania sprawiasz również, że organizm przestawia się na „tryb głodowy”. Przez to metabolizm jest niezwykle spowolniony, a osiągnięcie wymarzonej sylwetki się od nas oddala.

Najlepiej, aby Twoje śniadanie składało się z dużej ilości białka, złożonych węglowodanów (pieczywo razowe lub pełnoziarniste, otręby, płatki owsiane, muesli) oraz zdrowych, nienasyconych kwasów tłuszczowych (orzechy, awokado, ryby, oleje roślinne).

Jak przyspieszyć metabolizm? Czyli co i jak poprawić

Bardzo ważne jest, aby dostarczać swojemu organizmowi dużo błonnika. Badacze mówią, że dieta bogata w ten składnik przyspiesza spalanie o 30 proc. Jedz więc otręby pszenne, suszone owoce, rośliny strączkowe, naturalne płatki zbożowe, kasze, ryż naturalny, pełnoziarniste pieczywo, warzywa: kapustę, brukselkę, brokuły i zielony groszek oraz owoce: porzeczki, agrest i maliny.

Co jeszcze warto jeść, aby zrzucić zbędne kilogramy?

Białka jajek. Są oczywiście bogate w potrzebne na diecie białko. Ale to nie wszystko, są w nim również aminokwasy, które sprawiają, że metabolizm jest pobudzony.

Chude mięso. Jedz przede wszystkim białe mięso, które jest bogate w żelazo. Niedobory tego składnika sprawiają, że metabolizm zwalnia. Warto więc dbać o przyjmowanie odpowiedniej dziennej dawki – 1,4 mg w przypadku kobiet i 1 mg u mężczyzn.

Soczewica. Drugim świetnym źródłem żelaza jest soczewica. 200 g tego produktu zapewnia 35 proc. dziennego zapotrzebowania na ten składnik.

Papryczki chili. Warto po nie sięgnąć, ponieważ zawierają kapsaicynę, która przyspiesza metabolizm. Warto w ogóle jadać ostre potrawy, ponieważ mogą one zwiększyć spalanie nawet o 20 proc.

Kofeina. To składnik, który naturalnie pobudza cały organizm, więc i układ trawienny. Badania pokazują, że ludzie, który piją kawę mają wydajniejszy metabolizm nawet o 16 proc. Warto sięgnąć też po filiżankę czarnej herbaty. Zawiera one teinę (odpowiednik kofeiny) oraz przeciwutleniacze, które, jak twierdzą japońscy naukowcy, usprawniają spalanie.

Mleko. Pij również mleko, najlepiej to odtłuszczone. Amerykańscy naukowcy dowiedli, że spożycie wapnia sprawia, że tłuszcz jest spalany znacznie szybciej. Jeśli więc zdarza Ci się oszukiwać podczas diety i zjeść czasem porcję frytek czy paczkę chipsów, na następny posiłek zjedz coś bogatego w wapń, np. odtłuszczony jogurt lub wypij szklankę mleka.

Produkty pełnoziarniste. Jedzenie pieczywa czy makaronu w wersji pełnoziarnistej zwiększy ilość spalanych kalorii, ponieważ organizm potrzebuje znacznie więcej energii, aby strawić węglowodany złożone, które w nich się znajdują. 

___

ZdrowoBardzo / AS