Zamknij

Jak pozbyć się tłuszczu z brzucha? 10 rad lekarza, który kiedyś sam był otyły

04.02.2021
Aktualizacja: 04.02.2021 20:59
Jak spalić tłuszcz z brzucha?
fot. Shutterstock

Szukasz sposobów na pozbycie się niezdrowego i nieestetycznego brzuszka? Poznaj 10 rad dr Kena D. Berry'ego, który – co sam podkreśla – ma doświadczenie w tej kwestii zarówno jako lekarz, jak i jako pacjent.

Dr Ken D. Berry, lekarz rodzinny z ponad 20-letnim stażem klinicznym, kilka lat temu sam walczył z tym problemem, był chorobliwie otyły. Co mu pomogło? Poznaj jego sposoby na utratę zbędnych kilogramów z brzucha. Można je zastosować bez większego wysiłku, tak przynajmniej uważa ekspert.

  1. Kupuj produkty naturalne z lokalnych sklepów, a nie tych wielkich sieciowych. Znajdziesz w nich zdrowe, naturalne, nieprzetworzone produkty.
  2. Kupuj produkty jednoskładnikowe. Unikaj wszystkich tych, które zawierają przynajmniej dwa składniki, nawet jeśli tym drugim jest sól. W sklepach znajdujemy produkty przetworzone zawierające kilka, a nawet kilkanaście składników. Wiele z nich przyczynia się do wzrostu insuliny i utrudnia spalanie tłuszczu z brzucha.
  3. Nigdy nie pij węglowodanów, czyli napojów słodzonych. Dotyczy to nie tylko słodkich napojów gazowanych lub niegazowanych, ale również soków owocowych. Unikaj napojów, które zawierają, choćby jeden gram węglowodanów.
  4. Jedz, co najmniej jeden gram białka na kilogram masy ciała. Białko sprawia, że organizm jest syty. Poza tym nasz organizm, aby normalnie funkcjonować, potrzebuje wszystkich aminokwasów zawartych w białku. Białko nie może być opcjonalnym jedzeniem, musi być podstawą naszej diety.
  5. Jedz więcej tłuszczów. Oczywiście chodzi o zdrowe tłuszcze, czyli tłuszcze roślinne (oliwa z oliwek, oleje), ale nie tylko to w mięsie jest również ważne. Tłuszcz jest najbardziej sycącym składnikiem odżywczym. Poza tym pomaga przyswajać ważne dla zdrowia substancje, np. witaminy rozpuszczalne w tłuszczach.
  6. Używaj tylko prawdziwej soli. Nie tej dodawanej do przekąsek. Prawdziwa sól zawiera cenne dla zdrowia minerały (sód, chlorek sodu). Poza tym, gdy będziesz używać soli (ale tej prawdziwej) do przygotowywania posiłków, nie będzie cię ciągnęło do słonych przekąsek.
  7. Rozpoznaj swoje uzależnienie od cukru. Trafia on do naszego ośrodka przyjemności i uzależnia nas podobnie jak narkotyki. Im szybciej sobie uświadomimy, że jesteśmy uzależnieni, tym dla nas lepiej. Gdy znasz wroga, łatwiej go pokonać.
  8. Ogranicz spożycie alkoholu (do jednej porcji dziennie), a najlepiej w ogóle z niego zrezygnuj. Wiele alkoholi zawiera słodziki, barwniki, są też kaloryczne. Poza tym alkohol podnosi poziom insuliny, a kiedy jest on wysoki, nie spalimy tłuszczu z brzucha.
  9. Unikaj wszystkich produktów zawierających cukier, zarówno tych przetworzonych (ciasteczek, napojów słodzonych), jak i naturalnych, zawartych w owocach. Wypicie dwóch litrów coli to mnóstwo cukru, zjedzenie kilograma winogron to też mnóstwo cukru. Nie ma żadnej różnicy. Organizm nie rozróżnia, czy cukier pochodzi z coli, czy z soku pomarańczowego, czy winogron. Słodkie to słodkie. Przestań jeść cukier, a zniknie tłuszcz z brzucha.
  10. Stosuj głodówki w ciągu dnia. Na przykład jedz tylko w 8-godzinnym (mężczyźni) lub 10-godzinnym okienku (kobiety). Przez pozostałe 16 lub 14 godzin pościj. Ostatni posiłek spożyj co najmniej cztery godziny przed snem. Kiedy pościsz, poziom insuliny jest na normalnym poziomie (niski) i wtedy tracisz tłuszcz z brzucha.

Dodatkowa rada!

Unikaj batonów i koktajli proteinowych (białkowe). Dlaczego, skoro w punkcie 4 lekarz mówił, żeby jeść dużo białka? Jego zdaniem takie produkty są źle oznaczone. Gdy spojrzymy na całkowitą zawartość węglowodanów, białek i tłuszczów, to okaże się, że w tych produktach jest o wiele więcej węglowodanów niż białka, więc powinny się nazywać batonami i koktajlami węglowodanowymi.

Zobacz film z tą poradą:

Źródło: YouTube/ KenDBerryMD