Dlaczego nie chudnę? Sprawdź, nad czym musisz popracować

Materiały partnerskie
28.08.2015 14:56
Dlaczego nie chudnę? Sprawdź, nad czym musisz popracować
fot. Dlaczego nie chudnę? Błędy, które popełniamy podczas odchudzania

Jesteś na diecie i ćwiczysz, ale nie widzisz prawie żadnych efektów? Możliwe, że o czymś zapominasz. Sprawdź, dlaczego wskazówka wagi nadal stoi w miejscu.

Jest wiele powodów, przez które Twoje waga może nie spadać. Zobacz, czy któryś z punktów nie dotyczy Ciebie a wtedy znajdziesz odpowiedź na pytanie "dlaczego nie chudnę?!".

Mięśnie kontra tłuszcz

Musisz pamiętać, że podczas ćwiczeń rozbudowujesz swoje mięśnie. Pozbywając się zbędnego tłuszczu zamieniasz go w mięśnie, które ważą więcej. Właśnie dlatego, mimo że Twoje ciało się zmienia, nie zmienia się Twoja waga. Nie poddawaj się jednak! Pamiętaj, że jesteś na dobrej drodze i że im bardziej rozbudowujesz mięśnie, tym szybciej spalasz tłuszcz.

Śniadanie - najważniejszy posiłek dnia

Jeśli myślisz, że rezygnując z dodatkowych kalorii rano pozbędziesz się kilku kilogramów, to jesteś w błędzie. Pod koniec dnia może się okazać, że przybrałeś na wadze. Nie jedząc śniadania sprawiasz, że Twój metabolizm znacznie się spowalnia. Zdrowe i pożywne śniadanie sprawi, że metabolizm będzie prawidłowy, a odchudzanie skuteczniejsze.

Jaki trening najlepszy na odchudzanie?

Mięśnie posiadają swego rodzaju "pamięć". Jeśli cały czas wykonujemy takie same ćwiczenia, angażujące tylko jedną partię mięśni, po jakimś czasie uodparniają się one na konkretny ruch. W rezultacie mięsień przestaje się rozwijać, a tłuszcz przestaje być spalany.

Ważne jest, żeby co jakiś czas zmieniać ćwiczenia i przeplatać różne rodzaje treningów. Najskuteczniej będzie połączyć ćwiczenia siłowe, rozciągające i kardio. Ilość spalanych kalorii znacznie się zwiększy.

Produkty dające energię

Przy intensywnych ćwiczeniach bardzo istotne jest, aby dostarczać organizmowi produktów, które dadzą Ci dużo energii. Nie rezygnuj z węglowodanów, wybieraj jednak produkty łatwo przyswajalne, np. brązowy ryż albo pełnoziarnisty chleb. Spożywaj również produkty bogate w białko - jajka, mleko, mięso, ryby, awokado… Dzięki temu będziesz pełny energii, a treningi będą efektywniejsze.

Konsekwencja i jeszcze raz konsekwencja

Jeśli chcemy schudnąć, bardzo ważna jest regularność. Nie możemy liczyć na to, że ćwicząc i zdrowo jedząc tylko od czasu do czasu, stracimy na wadze. Powinniśmy wyeliminować z diety wszystkie puste kalorie i niezdrowe produkty oraz ćwiczyć kilka razy w tygodniu. Nie chodzi jednak o to, aby się katować. Możesz robić przerwy od treningów i czasem pozwolić sobie na czekoladę - pamiętaj jednak, że we wszystkim potrzebny jest umiar.