Zamknij

Dietetyczne przekąski, które pomogą szybko oszukać głód

27.04.2021
Aktualizacja: 27.04.2021 12:24
Dietetyczne przekąski
fot. Shutterstock

Australijska dietetyczka Susie Burrell podzieliła się na Instagramie dietetycznymi przekąskami, którymi warto zastąpić codzienne niezdrowe wybory. Są ogólnodostępne, w dodatku kosztują grosze. 

Dietetyczne przekąski, aby za takie mogły być uznane, powinny spełniać kilka warunków. Muszą być niskokaloryczne, nietłuste i bez cukrów dodanych. Atutem będzie wyrazisty smak, który pozwoli oszukać głód. Własną listę ułożyła dietetyczka z Australii - Susie Burrell - i podzieliła się z fanami na Instagramie.

Owoce leśne

Owoce leśne - jagody, maliny, jeżyny, borówki - to bogate źródło antyoksydantów, które zwalczają tzw. wolne rodniki, spowalniając procesy starzenia i przeciwdziałając rozwojowi stanów zapalnych w organizmie. Owoce leśne zawierają dużo witaminy C, co korzystnie wpływa na kondycję naczyń krwionośnych. Mają też dużo błonnika, który przyspiesza przemianę materii i usprawnia funkcjonowanie układu pokarmowego. Owoce leśne są niskokaloryczne i mają niski indeks glikemiczny, dlatego też mogą być spożywane nawet przez diabetyków.

Słupki z ogórka

Zielony ogórek w 95 proc. składa się z wody. Jest niskokaloryczny, ale bogaty w wartości odżywcze. Zawiera m.in. witaminę C, witaminę K, witaminę E, witaminę A, witaminę B6, tiaminę, niacynę, ryboflawinę oraz kwas foliowy, a także wapń, żelazo, magnez, fosfor, potas, sód, cynk, miedź, mangan, błonnik pokarmowy oraz kukurbitacyny – substancje, które chronią przed rozwojem raka. Zielony ogórek znakomicie nawadnia organizm.

Ziołowe herbatki

Ziołowa herbata - w zależności od rodzaju, który wybierzemy - ukoi nerwy, wesprze układ trawienny, pobudzi do działania. Ważne, żeby powstrzymać się od słodzenia. Uwaga: ziołowe herbatki zalewamy gorącą, ale nie wrzącą wodą, żeby nie traciły swoich właściwości.

Pieczywo chrupkie z twarogiem

Pieczywo chrupkie ma swoich zwolenników i przeciwników. Pierwsi podkreślają, że jest niskokaloryczne, ale sycące, w dodatku ma wysoką zawartość błonnika. Drudzy upierają się, że to produkt wysoce przetworzony, który nie powinien być nazywany dietetycznym. Niewątpliwie jednak jest to zdrowsza przekąska niż krakersy czy batonik.

Popcorn

Popcorn? - aż prosi się, żeby dopytać, czy na listę Susie Burrell wkradł się błąd. Otóż nie. Naturalny popcorn, robiony w garnku, a nie w mikrofali i najlepiej bez dodatku soli, to wbrew pozorom zdrowa przekąska, która pozwala szybko zgasić głód. Podobnie jak pieczywo chrupkie zawiera dużą zawartość powietrza, co wpisuje się w założenia popularnej diety wolumetrycznej, na której pacjenci odnoszą sukcesy w walce ze zbędnymi kilogramami.

Miętówki

Miętówki pomagają szybko oszukać głód. Są niskokaloryczne, przeważnie mają mało cukru, a ich skład jest krótki. Mięta, spożywana przed posiłkiem, pozwala zmniejszyć apetyt.

Dietetyczne przekąski - inspiracje:

  • owoce leśne
  • słupki z ogórka
  • pieczywo chrupkie z twarogiem
  • ziołowe herbatki
  • popcorn naturalny
  • miętówki

Źródło: Instagram Susie Burrell