Zamknij

Dieta owocowa: słodka i smaczna. Jak schudnąć jedząc same owoce?

Redakcja
17.01.2021
Aktualizacja: 17.01.2021 17:40
Dieta owocowa
fot. Shutterstock

Dieta owocowa pozwala na zgubienie kilku zbędnych kilogramów w bardzo krótkim czasie. Jest jednak wymagająca - trzeba jeść wyłącznie owoce, ale nie wszystkie. Te kaloryczne, a zarazem najbardziej sycące trzeba na jakiś czas odstawić. Dla kogo jest dieta owocowa, a kto powinien z niej zrezygnować? Sprawdź, jak schudnąć jedząc same owoce.

Dieta owocowa jest bardzo restrykcyjna. Jak sama nazwa wskazuje, możemy jeść na niej tylko i wyłącznie owoce. Przez kilka dni jej stosowania możemy zrzucić nawet kilka kilogramów, będzie to jednak efekt utraty wody z organizmu. Nie można stosować jej dłużej niż 2-3 dni, ponieważ skutki uboczne mogą wyrządzić wiele krzywdy w naszym organizmie.

Dieta owocowa należy do bardzo skutecznych, ponieważ w kilka dni można zrzucić na niej nawet kilka kilogramów.

Dieta owocowa - co na niej jeść?

Każda dieta również i ta zawiera zbiór zasad, które powinniśmy przestrzegać. Bez wątpienia warto przyjrzeć się im przed rozpoczęciem diety i zastanowić się, czy na pewno chcemy się jej poddać.

Dieta owocowa nie daje nam możliwości jedzenia wszystkich dostępnych na rynku owoców. Nie możemy jeść bananów i awokado, ponieważ mają zbyt dużo kalorii. Jeśli zechcemy się czegoś napić, musimy ograniczyć się do ziołowych lub owocowych herbatek. Słaba kawa bez cukru również może być wprowadzona do naszego menu. Owoce, jakie można spożywać na diecie, mogą być podawane na surowo, gotowane, duszone lub pieczone. Na diecie musimy pamiętać, aby na czas diety nie pić alkoholu. Kolejny ważny punkt mówi nam o pozytywnym wpływie jedzenia owoców ze skórką, ponieważ zawiera ona dużą ilość błonnika.

Dieta owocowa - opinia dietetyków

Specjaliści od żywienia nie podchodzą  pozytywnie do diety owocowej. Dieta nie doczekała się wielu zwolenników. Polega ona na tym, że jej długotrwałe stosowanie nie jest bezpieczne dla zdrowia. Najlepiej jest, aby w ciągu tygodnia jeść normalnie, a podczas weekendu przejść na dietę.

Dieta owocowa - efekty

Cały proces chudnięcia zależy od tego, ile kalorii spożywamy, w ciągu dnia, jeśli mało się ruszasz i przyjmujesz, sporo kalorii pewne jest, że nie stracisz zbędnych kilogramów. Odchudzanie u osoby z dużą wagą wyjściową jest znacznie szybsze, jeśli ograniczymy spożycie jej kalorii w ciągu dnia. Jeśli w ciągu dnia spożycie nie przekracza 1500 kalorii dziennie, ruszasz się i w weekend przeprowadzisz dietę owocową, to w pierwszym miesiącu możesz schudnąć nawet 5 kilogramów.

Nasz organizm zawiera bardzo wiele toksyn, jednak musimy pamiętać o tym, że od czasu do czasu należy uwolnić nasz organizm z toksyn. Dzięki diecie owocowej możemy pozbyć się szkodliwych substancji z naszego organizmu.

Dieta owocowa z pewnością uchroni nas przed infekcjami, nadciśnieniem, miażdżycą, cukrzycą, a także chorobami zwyrodnieniowymi.

Dieta owocowa - jadłospis

Śniadanie

  • 40 dag owoców. Do tego 1-2 filiżanki herbatę ziołową

II śniadanie

  • 1 kiwi i 1 pomarańcza

Przekąska

  • 2 gruszki i 20 dag moreli

Obiad

  • Banan, 10-15 dag śliwek i pół grejpfruta

Przekąska

  • Duży kawałek melona

Kolacja

  • Śliwki 4 lub 2 morele, a także jedno kiwi

Przekąska przed snem

  • 1 jabłko, herbata z melisy