Zamknij

Dieta na płaski brzuch: pomoże ci zrzucić niechcianą oponkę!

19.12.2020
Aktualizacja: 19.12.2020 21:12
płaski brzuch
fot. Shutterstock

Dieta na płaski brzuch wcale nie musi wiązać się z wieloma wyrzeczeniami. Wypróbuj ją już dziś i ciesz się z widocznych efektów!

Efektywna dieta na płaski brzuch jest marzeniem wielu kobiet. Jeśli szukasz pomysłu na to, jak trwale i szybko schudnąć z brzucha wypróbuj nasze porady i przekonaj się, że jest to dziecinnie proste.

Aby uzyskać wymarzony płaski brzuch, dieta musi być zróżnicowana i bogata w wiele składników odżywczych.

Dieta na płaski brzuch – zasady

Przed rozpoczęciem diety należy pamiętać o przestrzeganiu kilku ważnych zasad. Bardzo ważna jest odpowiednia ilość kalorii. Optymalna dieta powinna dostarczać maksymalnie 1400 kalorii dziennie.

  1. Należy wyeliminować niezdrowe składniki pokarmowe. Zabronione są posiłki typu fast food, energetyki i słodycze.
  2. Pij odpowiednią ilość wody. Najlepiej, jeśli będziesz pić około 2 litrów wody dziennie.
  3. Do diety dodaj odpowiedni trening. Spalanie tkanki tłuszczowej następuje po 30 minucie treningu.
  4. W swojej diecie umieść dużo warzyw, owoców. Najlepszymi owocami są jabłka i grejpfruty.
  5. Zaczynaj dzień od szklanki ciepłej wody z dodaną do niej cytryną.

Co jeść na płaski brzuch?

W diecie na płaski brzuch, ważną rolę odgrywają produkty, które spożywamy. Dzięki nim możemy poprawić wygląd naszego ciała i przyspieszyć proces spalania tkanki tłuszczowej.

  • herbatki ziołowe - najlepiej te z mięty lub dziurawca, przyspieszają one proces trawienia i zapobiegają wzdęciom,
  • kasza - jęczmienna, gryczana, ryż brązowy - stanowią cenne źródło węglowodanów oraz witaminy z grupy B, a także cenne minerały jak wapńżelazo czy magnez.

Czego nie jeść w diecie na płaski brzuch?

W diecie na płaski brzuch występują również produkty zakazane, takie jak:

  • kapusta, fasola, bób, groch,
  • sery żółte,
  • pasztety, kaszanki, słonina.

Przykładowy jadłospis w diecie na płaski brzuch

Dieta na płaski brzuch nie jest skomplikowana, potrawy są bardzo proste w przyrządzeniu. Oprócz diety należy poświęcić trochę czasu na ćwiczenia fizyczne (mogą to być zwykłe areoby).

Śniadanie

  • serek ziarnisty z rzodkiewką i ogórkiem, 2 grubsze kromki chleba razowego,
  • kanapki - 2 kromki chleba graham posmaruj 2 łyżeczkami margaryny, przełóż pokrojonym pomidorem (obranym ze skórki), posyp szczypiorkiem lub ziołami.

II śniadanie

  • banan,
  • mus owocowy - pół szklanki rozmrożonych malin zmiksuj z jogurtem naturalnym i posyp łyżką otrąb.

Obiad

  • grillowana pierś z kurczaka, ryż, bukiet warzyw gotowanych na parze,
  • filet z pstrąga, upiecz lub ugotuj na parze, zjedz z gotowaną marchewką z groszkiem posypaną łyżką otrąb oraz ryżem Do picia kompot z jabłek.

Podwieczorek

  • jabłko,
  • sałatka z owoców - pokrój kiwi i mandarynkę, posyp łyżką otrąb pszennych.

Kolacja

  • omlet z zielonym groszkiem,
  • kanapki - 2 kromki chleba staropolskiego posmaruj 2 łyżeczkami margaryny, przełóż 2 plastrami chudej wędliny np. szynkowej i pokrojonym pomidorem. Do picia herbatka owocowa, ziołowa lub zielona herbata.

Jakie diety są dobre na odchudzanie brzucha?

Oprócz klasycznej diety na brzuch możecie posiłkować się również innymi. Jeśli walczysz o piękną sylwetkę, wybierz: dietę South Beach, dietę Dukana lub dietę Kwaśniewskiego. Te ostatnie eliminują bardzo dużo węglowodanów, które zastępują tłuszczami lub białkiem. Bardzo skuteczna jest również dieta redukcyjna, która dzięki pełnoziarnistemu pieczywu, wyeliminuje węglowodany proste.

Dieta na płaski brzuch – opinie

W Internecie znajdziemy wiele opinii na temat tej diety. Zapoznajcie się z niektórymi z nich!

Byłam na tej diecie 2 tygodnie i muszę stwierdzić, że jest najlepszą, jaką dotąd stosowałam!!!

Wytrzymałam tydzień na tej diecie, ale efekt widać bardzo szybko! Niedługo spróbuję zrobić ją jeszcze raz.

Schudłam 3 kilogramy, a brzuch jest zdecydowanie bardziej płaski. Bardzo fajna ta dietka.

Bądź na bieżąco. Polub fanpage Zdrowie Radio ZET na Facebooku!