Piękne ciało. Produkty, które musisz jeść, aby pozbyć się cellulitu

Aleksandra Supryn
12.11.2015 12:41
Piękne ciało. Produkty, które musisz jeść, aby pozbyć się cellulitu
fot. Dieta antycellulitowa. Sprawdź, co jeść, aby pozbyć się cellulitu

Z cellulitem zmaga się większość kobiet. To wina naszego współczesnego stylu życia. Siedzący tryb pracy, niezdrowe jedzenie, mało ruchu… To wszystko wpływa na zwiększenie masy ciała oraz odkładanie się tkanki tłuszczowej w postaci cellulitu, tzw. „pomarańczowej skórki”.

Całkowite zwalczenie cellulitu jest nieprawdopodobnie trudne. Aby tego dokonać niezbędne jest połączenie trzech czynników: ćwiczeń fizycznych, pielęgnacji oraz prawidłowej diety. Tylko takie działania pomogą zmniejszyć lub całkowicie pozbyć się „pomarańczowej skórki”.

Wiesz co powinnaś jeść, aby walka ze cellulitem była skuteczna? Poniżej przedstawiamy podstawy, które sprawią, że dieta antycellulitowa będzie skuteczna.

Kwasy omega-3 zwalczają cellulit

Kwasy omega pozytywnie wpływają na wygląd skóry, ponieważ regulują krążenie krwi. Świetnym źródłem tych nienasyconych tłuszczy są ryby i owoce morza. Wzbogać więc swoją dietę w łososia czy sardynki. Znajduje się w nich dużo kwasów omega-3. Oprócz tego, że poprawią one krążenie krwi, to jeszcze wygładzają i ujędrniają skórę. To również świetny sposób na wyrównanie poziomu estrogenu, odpowiedzialnego za powstawanie cellulitu. Hormon ten przetrzymuje wodę i uruchamia produkcję komórek tłuszczowych.

Kwasy omega-3 znajdziemy również w olejach roślinnych (oleju sojowym, lnianym, kokosowym, palmowym…) oraz maśle shea czy maśle kakaowym.  

Herbaty przeciw cellulitowi

Picie zielonej herbaty lub herbat ziołowych,  to również dobra metoda na cellulit. Filiżanka napoju jest w stanie usunąć z organizmu toksyny oraz utlenić komórki tłuszczu, dzięki czemu nie przywierają do wewnętrznej warstwy skóry i nie tworzą zmarszczek cellulitowych.  

Owoce w diecie antycellulitowej

Zdrowe odżywianie to oczywiście większe spożycie owoców. Pomagają w walce z cellulitem przede wszystkim ze względu na dużą zawartość witamin. W diecie antycellulitowej kluczowa jest witamina C.

Bogate w nią cytrusy sprawiają, że węglowodany nie mają złego wpływu na ciało oraz oczyszczają wątrobę, co zmniejsza stężenie estrogenu.

Źródłem witaminy C są również jagody czy borówki amerykańskie. Oprócz tego, że działają jak cytrusy, pobudzają jeszcze produkcję nowych komórek skóry oraz, dzięki zawartości przeciwutleniaczy, pomagają rozbijać komórki tłuszczowe.

Warto sięgnąć również po papaję, jest naładowana witaminą C, która pobudza produkcję kolagenu. Zobacz kiedy i jak jeść owoce.

Warzywa na diecie antycellulitowej

W diecie antycellulitowej bardzo ważne jest zwalczenie zbyt wysokiego stężenia estrogenu, który w dużej mierze odpowiedzialny jest za powstawanie pomarańczowej skórki. Sięgnijmy po takie warzywa, jak brokuły, kalafior czy brukselka, które są bogate w kwas liponowy.

Niezwykle skuteczne są również buraki. Zawarte w nich likopen, witamina E oraz potas stymulują krążenie oraz nie pozwalają przetrzymywać wody w organizmie. Dodatkowo znajdziemy w nim również witaminy A i C, które ujędrnią skórę, ponieważ stymulują produkcję kolagenu.

W diecie ważne jest również nawodnienie organizmu. Jedz więc warzywa, w których jest jej bardzo dużo ‒ ogórki, selery, pomidory czy kapustę.

Przyprawiaj i usuń cellulit

Ostre przyprawy to również świetny sposób na pozbycie się nieestetycznych złogów tłuszczu. Przyspieszają one metabolizm oraz przyspieszają spalanie tłuszczu.

Bardzo skuteczne jest dodawanie do potraw papryki chili oraz pieprzu Cayenne. Zawierają one witaminę B6, która wzmacnia tkankę łączną oraz pomaga szybciej spalać kalorie. Dzięki temu walka z cellulitem jest efektywna.

Warto sięgnąć również po szafran oraz kurkumę ‒ zwiększają one krążenie krwi, przyspieszają metabolizm, zwalczają stany zapalne oraz pomagają oczyścić organizm z toksyn.

___

ZdrowoBardzo / AS