10 prostych zmian, które pomogą Ci schudnąć bez dużego wysiłku

Aleksandra Supryn
10.03.2016 10:46
10 prostych zmian, które pomogą Ci schudnąć bez dużego wysiłku
fot. Co zrobić, żeby schudnąć bez diety i dużego wysiłku? Oto kilka metod

Zrzucenie kilku zbędnych kilogramów nie musi być drogą przez mękę. Wcale nie musisz od razu kupować karnetu do siłowni albo szukać w internecie diety-cud. Wystarczy wprowadzić kilka zdrowych zmian. Nie dość, że schudniesz, to jeszcze zmniejszysz ryzyko wystąpienia wielu poważnych chorób. 

Co musisz zrobić? Naprawdę niewiele...

1. Zamień na zdrowsze

Pierwsza, zdrowa zmiana to wymienienie produktów, które jadłeś do tej pory na ich zdrowsze odpowiedniki. Nie potrafisz zrezygnować z chleba? Jedz pieczywo pełnoziarniste – jest w nim dużo błonnika oraz węglowodany złożone. Dzięki nim na dłużej będziesz syty, a Twój układ trawienny będzie działał bez zarzutu.

Zamień również zwykły olej lub masło na oleje roślinne, które są również bogate w kwasy omega-3, a zamiast smażyć – piecz lub smaż beztłuszczowo. Ilość kalorii i cholesterolu na pewno będzie mniejsza.

2. Pij zdrowo

Bez wątpienia można powiedzieć, że woda to najzdrowszy napój na świecie. Dlatego pij ją cały czas. Nawodniony organizm to zdrowy organizm. A poza tym duża ilość wody pozwoli Ci zapełnić żołądek bez dodatkowych kalorii i pomoże Ci ograniczyć ilość jedzenia.

3. Dietetyczny deser

Osoby na diecie wcale nie muszą zupełnie rezygnować z deserów. Muszą jednak wybierać mądrzej. Zamiast zwykłej czekolady mlecznej, zjedz kostkę gorzkiej czekolady z dużą zawartością kakao. Oprócz tego, że ma o wiele mniej kalorii, to jeszcze świetnie wpływa na funkcje mózgu.

Ciemna czekolada pomoże Ci zaspokoić apetyt na słodkości. Na początku na pewno nie będzie tak satysfakcjonująca jak czekoladowy baton, ale z czasem zauważysz, że ochota na słodycze będzie mniejsza.

Pamiętaj również, że duże ilości słodkich owoców nie są rozwiązaniem. One również zawierają cukier, który kiepsko na nas wpływa. Jeśli masz jednak na nie ochotę, wybieraj te z mniejszym indeksem glikemicznym lub jedz je przed południem, kiedy metabolizm jest lepszy.

4. Więcej się ruszaj

Wcale nie musisz robić sobie sesji treningowej codziennie. Wystarczy kilka prostych ćwiczeń wykonywanych kilka razy w tygodniu.

Poza tym wykorzystuj również każdą okazję, aby spalić trochę kalorii. Zamiast wjeżdżać windą, wejdź po schodach. Zamiast jechać do sklepu, przejdź się tam. Zaparkuj dalej od wejścia, żeby zrobić sobie krótki spacer. Zamiast siadać w autobusie, postój. Nawet tak proste czynności spalają kalorie.

5. Kontroluj porcje

Musisz zwracać również uwagę na to jak duże są Twoje posiłki. Jeśli sięgasz po jakaś przekąskę, odmierz sobie odpowiednią ilość, zamiast zjadać całą paczkę.

Zastosuj też triki, które zmniejszą ilość kalorii zjadanych podczas obiadu. Np. zamiast podawać go na dużym talerzu, nałóż jedzenie na mniejszy. W ten sposób oszukasz swój mózg i będzie Ci się wydawało, że zjadłeś więcej niż w rzeczywistości.

6. Nie pij kalorii

Wcześniej mówiliśmy, że woda powinna być Twoim podstawowym napojem. Zrezygnuj więc ze wszystkich słodkich napoi – na pewno przyniesie to świetne rezultaty, a wcale nie jest trudne. Pamiętaj, że nawet naturalne soki mają w sobie cukier, co wcale nie pomaga Twojej sylwetce.

Jeśli nie możesz przekonać się do zwykłej wody, dodaj do niej naturalnego smaku – wkrój ogórka, cytrynę lub dodaj kilka listków mięty.

Nie zapominaj też, że również w alkoholu jest sporo kalorii. Ogranicz więc ilość drinków, zwłaszcza tych kolorowych. Co więcej, picie alkoholu, wzmaga apetyt, więc ilość przyjmowanych kalorii dodatkowo wzrasta.

7. Dużo białka, dużo błonnika

Przekąski między posiłkami nie są na diecie zakazane. Wybieraj jednak te zdrowsze, bogate w duże ilości białka i błonnika. Zamiast bardzo kalorycznych chipsów, zjedz garść orzechów czy suszonych owoców.

8. Nie rób głodówki

Omijanie posiłków, żeby ograniczyć ilość kalorii to nie najlepszy pomysł. Uczucie lekkiego głodu jest w porządku, ale niejedzenie przez cały dzień może Ci tylko zaszkodzić. Nie dość, że to niezdrowe, to jeszcze przestawia Twój metabolizm na „stan głodowy”. Spanikowany organizm zaczyna odkładać tłuszcz, ponieważ obawia się, że znowu nie będziesz dostarczać mu pożywienia.

9. Jedz lekką, wczesną kolację

Zupełne zrezygnowanie z kolacji nie jest zdrowym wyborem. Ten posiłek powinien stanowić 25 proc. kalorii, które zjadasz w ciągu dnia.

Lekką kolację najlepiej zjeść ok. 2-3 godziny przed położeniem się spać. W ten sposób unikniesz problemów trawiennych, bezsenności oraz znacznie łatwiej będzie Ci przestrzegać zasad zdrowego, regularnego odżywiania.   

10. Wysypiaj się

To nic trudnego – nie dość, że masz pozwolenie na wyspanie się do oporu to jeszcze schudniesz. Badania pokazują, że osoby, które dobrze się wysypiają mają znacznie mniejsze problemy z nadwagą oraz otyłością.

Staraj się więc spać 7 godzin na dobę. Mniejsza ilość odpoczynku sprawi, że będziesz jeść znacznie więcej oraz będziesz mieć mniej energii.  

___

ZdrowoBardzo / AS