Często odczuwasz apetyt na słodycze? Poznaj 5 zdrowych zamienników

06.05.2020 19:39
Często odczuwasz apetyt na słodycze? Poznaj 5 zdrowych zamienników
fot. Shutterstock

Dla każdego, kto szuka sposobów na powstrzymanie apetytu na słodycze, odpowiedź jest taka, że zależy to w dużej mierze od motywacji do zmiany. Motywacja pochodzi z wewnątrz i głównie zależeć od tego, jak poważnie podchodzisz do tego wyzwania. Potrzebujesz też wiedza o zdrowej żywności. Aby całkowicie przestać jeść cukier, ważne jest, abyś miał pod ręką zdrowe produkty. Jeśli zaczynasz słodyczowy detoks, uwzględnił w swojej liście zakupów następujące produkty.

Zamienniki słodyczy. Po ich zjedzeniu, minie ci ochota na cukier

Czy trudno ci czasem zapanować nad ochotą na słodycze? Spożywasz zbyt dużo cukru? Dodaj te zdrowe produktu do swojej codziennej diety. Odkryj ich wspaniałe właściwości odżywcze. Najważniejsze jest to, że takie zdrowe przekąski regulują poziom cukru we krwi, zamiast powodować szkodliwe wahania.

 1.Syrop klonowy

Syrop klonowy to substancja słodząca, która posiada wiele korzystnych dla zdrowia właściwości. Jest źródłem substancji o działaniu antyoksydacyjnym, antynowotworowym, antybakteryjnym i antycukrzycowym. Powoduje też spadek poziomu cholesterolu LDL we krwi u osób z niedoborem manganu. To doskonały dodatek do naleśników, gofrów, pod warunkiem, że będę przygotowane z mąki owsianej.

2. Jagody

Jagody to doskonały, pożywny wybór, aby zatrzymać głód cukru. Są słodkie w smaku, ale ich wysoka zawartość błonnika oznacza, że mają dość niską zawartość cukru. Ponadto jagody są bogate w związki roślinne i mają silne właściwości przeciwutleniające i przeciwzapalne. Oznacza to, że mogą pomóc zmniejszyć czynniki ryzyka chorób przewlekłych, takich jak choroby serca i cukrzyca.

3. Orzechy

Orzechy włoskie, migdały i inne rodzaje orzechów to doskonałe źródło błonnika pokarmowego i białka. Tak więc spożywanie orzechów (z umiarem) pozwoli ci zwalczyć pokusę sięgnięcia po czekoladki. Co więcej, orzechy zapobiegają zaparciom, obniżają poziom cholesterolu i pomagają schudnąć.

4. Nasiona Chia

Nasiona Chia są dobrym źródłem wielu ważnych składników odżywczych, w tym kwasów tłuszczowych omega-3 , rozpuszczalnego błonnika pokarmowego i niektórych zdrowych związków roślinnych.

5. Pieczone jabłka

Jabłka są bogate w błonnik, witaminy, minerały i inne związki roślinne. Jedno średnie jabłko  zawiera cenne związki roślinne, w tym polifenole, które mogą chronić przed chorobami przewlekłymi.

Badania pokazują, że osoby regularnie jedzące ten owoc mają zmniejszone ryzyko raka, chorób serca, cukrzycy typu 2 i przyrostu masy ciała.

Aby zrobić pieczone jabłka, pokrój je na kawałki, dodaj odrobinę stopionego oleju kokosowego i cynamonu i piecz przez 20–30 minut w temperaturze 176 ° C.

Ten rodzaj błonnika łatwo wchłania wodę i pęcznieje, tworząc w jelicie galaretowatą substancję, co może pomóc w utrzymaniu sytości na dłużej i zapobiegać atakom apetytu na cukier.