Dieta antycukrzycowa. Dzięki tym 10 produktom unikniesz cukrzycy!

Aleksandra Supryn
03.12.2015 14:34
Dieta antycukrzycowa. Dzięki tym 10 produktom unikniesz cukrzycy!
fot. Dieta antycukrzycowa. Wiesz co jeść, żeby nie zachować na cukrzycę?

Cukrzyca jest jedną z najczęściej występujących chorób na świecie. Szacuje się, że choruje na nią ponad 370 milionów osób, a w samej Polsce liczba niebezpiecznie zbliża się do 3 milionów. Nic więc dziwnego, że zaczyna być wpisywana na listę chorób cywilizacyjnych.

Niezdrowe jedzenie, pełne pustych kalorii, brak ruchu i lenistwo to czynniki, które po jakimś czasie mogą doprowadzić do cukrzycy typu 2, czyli cukrzycy nabytej.

Są jednak sposoby, dzięki którym możesz się przed nią uchronić i obniżyć ryzyko zachorowania. Lekarze niedawno ogłosili również, że znaleźli skuteczny lek na cukrzycę. Póki co, znajduje się jednak w fazie testów.

Aby uchronić się przed cukrzycą musisz więc regularnie ćwiczyć oraz zdrowo jeść.

Włącz do swojego jadłospisu te 10 produktów, a obniżysz ryzyko cukrzycy.

Guawa

Badania tajwańskich naukowców pokazują, że jedzenie guawy znacznie zmniejsza stężenie cukru we krwi, ponieważ ogranicza jego wchłanianie. Co więcej, ten egzotyczny owoc zawiera również witaminę C, która chroni komórki przed uszkodzeniami, które z kolei łączone są z większym ryzykiem zachorowania na cukrzycę.

Wołowina

Aby uniknąć cukrzycy powinieneś jeść również czerwone mięso, np. wołowinę. Wybieraj jednak chude części: polędwicę lub szynkę. Działanie antycukrzycowe związane jest z tym, że czerwone mięso syci na dłużej, a więc nie mamy ochoty sięgać po niezdrowe przekąski między posiłkami. Dzięki temu poziom cukru utrzymuje się na stałym poziomie.

Awokado

Awokado to kolejny owoc, który uchroni Cię przed cukrzycą, ponieważ na długo Cię nasyci. Rozkłada się powoli, więc unikniesz gwałtownego spadku poziomu cukru i uczucia głodu. Co więcej, lekarze mówią również, że zdrowe tłuszcze, które się w nim znajdują są w stanie cofnąć odporność organizmu na insulinę, a więc oddalić od nas widmo choroby.

Pamiętaj jednak, że awokado jest bardzo kaloryczne. Nie powinieneś jeść więcej niż 300 g dziennie.

Siemię lniane

Siemię lniane to ostatnio bardzo popularny produkt. Te małe nasionka są bogate w białko, zdrowe tłuszcze roślinne, błonnik oraz magnez. To właśnie dzięki temu ostatniemu składnikowi możemy zmniejszyć ryzyko cukrzycy. Magnez zwiększa ilość przyjmowanej do komórek insuliny oraz pomaga spalać tłuszcz. Siemię ma również działanie przeciwzapalne, a to właśnie stany zapalne często prowadzą do cukrzycy. Również zawarty w nim błonnik przeciwdziała rozwijaniu się cukrzycy typu 2.

Dodaj wiec ziarna lnu do sałatki. Zalecana dawka to 3 łyżeczki dziennie, czyli ok. 15 g.

Masło orzechowe

Nowe badania pokazują, że masło orzechowe może przeciwdziałać rozwojowi cukrzycy typu 2. Z eksperymentu wyniknęło, że osoby jedzące masło orzechowe odczuwają głód dwie godziny później niż osoby, które go nie jedzą. Nie wybieraj jednak sztucznego, sklepowego masła orzechowego. Lepiej zrób je samodzielnie – to banalnie proste.

Magnostan

Magnostan to egzotyczny owoc, który w Polsce najczęściej można kupić jedynie w formie sproszkowanej lub w postaci soku. Mimo to nie traci on swoich antycukrzycowych właściwości. 100 g produktu jest w stanie przeciwdziałać otyłości, ponieważ łagodzi stan zapalny w tkance tłuszczowej.

Jabłka

Teraz coś mnie egzotycznego. Nasze rodzime jabłka również mogą zapobiegać rozwojowi cukrzycy. To dlatego, że mają niewiele kalorii, a bardzo dużo błonnika. Jabłka w diecie zapobiegają nagłym zmianom stężenia cukru w organizmie oraz przeciwdziałają podwyższaniu się złego cholesterolu we krwi.

Ryby

Osoby z cukrzycą są narażone na choroby serca znacznie bardziej niż osoby zdrowe. Jest na to sposób. Jedząc rybę co najmniej raz w tygodniu zmniejszasz ryzyko wystąpienia chorób serca nawet o 40 proc. Kwasy tłuszczowe zawarte w nich zmniejszają stany zapale w organizmie oraz sprawiają, że przyswajanie insuliny jest większe.

Brokuły

Brokuły to warzywa, które niemal zawsze znajdują się w pierwszej dziesiątce superproduktów. Zawierają ogromną ilość przeciwutleniaczy oraz witaminy C (jedna porcja to dzienne zapotrzebowanie na tę witaminę). W brokułach znajduje się również chrom, który reguluje stężenie cukru we krwi.

Młody jęczmień

Jedzenie młodego jęczmienia po posiłkach zmniejsza poziom cukru w organizmie o 70 proc. Co więcej, dzięki wysokiej zawartości błonnika długo się trawi, a co za tym idzie zapewnia nam energię na wiele godzin. Młody jęczmień jest również bogaty w chrom, magnez oraz witaminę B1.

___

ZdrowoBardzo / AS