Zamknij

Smukła talia to marzenie każdej kobiety. Jak ją osiągnąć?

06.12.2020
Aktualizacja: 06.12.2020 23:11
płaski brzuch i wąska talia
fot. Shutterstock

Ćwiczenia na smukłą talię - które są najskuteczniejsze? Dowiedz się, jak je prawidłowo wykonać, by cieszyć się szczupłą sylwetką.

Ćwiczenia na talię należą do tych, które powinniśmy wykonywać przy każdym możliwym treningu. Wąska talia sprawi, że sylwetka będzie wydawać się smuklejsza oraz bardziej ponętna. Smukła talia jest marzeniem wielu kobiet, ale niewiele z nich zna ćwiczenia, które pomogą wyrzeźbić sylwetkę. Poniżej opisujemy kilka z nich.

Jeśli będziesz poprawnie wykonywać przygotowane zestawy, w krótkim czasie zobaczysz pierwsze efekty. Wszystkie ćwiczenia zostały dobrane tak, aby przynosiły szybki i zadowalający efekt.

Ćwiczenia na smukłą talię

  • Ćwiczenia na talię osy: Jedno z bardziej skutecznych ćwiczeń na talię, możesz wykonywać, oglądając telewizję. Chodzi o proste i bardzo przyjemne, jakim jest hula hop! Obroty wokół talii świetnie ukształtują mięśnie brzucha oraz go wyszczuplą.
  • Skłony ze stania: Stań w rozkroku i rób skłony.
  • Skłony do siadu z wyprostowanymi nogami: Usiądź na podłodze i wyciągnij przed siebie nogi. Rób skłony się, próbując dotknąć dłońmi stopy.
  • Nożyce pionowe: Wymachuj obiema nogami jednocześnie w górę i w dół, ale nie dotykaj nimi ziemi. To ćwiczenie sprawi, że mięśnie będą pobudzone, a co za tym idzie, ćwiczenia będą bardziej efektywne.
  • Unoszenie nóg: Połóż się na plecach z rękoma ułożonymi wzdłuż tułowia i wyprostowanymi nogami. Podnoś obie złączone razem maksymalnie do góry, wytrzymaj kilka sekund, potem powoli opuść je w dół.
  • Brzuchy: Połóż się płasko na plecach z wyprostowanymi nogami. Ręce spleć na karku. Podnoś się tak, aby prawym łokciem dotknąć lewego kolana, przy kolejnym powtórzeniu zamień strony. To ćwiczenie na talię oraz płaski, twardy brzuch.
  • Odchylanie do tyłu: Jest to ćwiczenie odwrotne do brzuszków. Usiądź na podłodze w siadzie prostym ze skrzyżowanymi nogami. Ręce spleć na karku oraz odchylaj się maksymalnie do tyłu.

Jak wykonać russian twist?

Jednym z najlepszych i najbardziej efektywnych ćwiczeń jest russian twist. Nie należy ono do najprostszych, jednak przynosi spektakularne efekty.

Usiądź prosto na podłodze. Mocno napnij mięśnie brzucha i odchyl lekko tułów do tyłu. Nogi staraj się unieść nad ziemię pod kątem prostym. Tak ma wyglądać pozycja wyjściowa. Należy zrobić skręt tułowia i dotknąć obiema dłońmi podłogi obok siebie. Następnie skręcić talię w drugą stronę i znowu dotknąć ziemi. Podczas dotykania rękoma podłoża, należy mieć cały czas uniesione nogi. Aby ćwiczenie było efektowne, należy wykonać 10 skrętów, a z każdym następnym treningiem zwiększać tę liczbę o 2.

Przyrządy do ćwiczeń na talię osy

Podczas ćwiczeń na talię osy powinniśmy wykorzystać potencjał takich przyrządów jak hula-hoop czy twister. Oba przyrządy pomogą wymodelować brzuch oraz wzmocnić mięśnie skośne brzucha.

Co robić, aby mieć wąską talię?

Jeśli chcesz wysmuklić talię, musisz połączyć trening wytrzymałościowy z powyższymi ćwiczeniami. Dzięki temu spalisz zbędną tkankę tłuszczową. Najlepiej, jeśli twój trening będzie trwać od 40 do 50 minut. Organizm spala tkankę tłuszczową dopiero po 20 minutach od rozpoczęcia ćwiczeń.

Trening rozwija mięśnie, ale również je ujędrnia, co oznacza, że poradzi sobie również z cellulitem (tzw. pomarańczowa skórka). Jeśli zaczniesz ćwiczyć systematycznie (minimum 3 razy w tygodniu), masz szansę zrzucić nawet kilka kilogramów! Oczywiście warto też zmienić dietę. Lepiej, jeśli zrezygnujesz z fast foodów, tłustych mięs, smażonych potraw oraz słodyczy. W twoim menu powinny na stałe zagościć warzywa, owoce oraz produkty zbożowe, chude mięso, ryby oraz nabiał.

Bądź na bieżąco. Polub fanpage Zdrowie Radio ZET na Facebooku!