Zamknij

5 sposobów, które pomagają spalać kalorie bez ćwiczeń. Radzi trenerka

28.03.2022
Aktualizacja: 28.03.2022 16:05

Czy istnieją sposoby na spalanie kalorii bez spędzania godzin na treningach? Trenerka przekonuje, że tak. Wystarczy zacząć myśleć o aktywności fizycznej inaczej niż o wykonywaniu specjalnych ćwiczeń, na które często brakuje czasu. Co możesz robić na co dzień? Oto 5 sposobów na spalanie tłuszczu bez treningu.

Jak spalać kalorie bez ćwiczeń?
fot. Shutterstock
  1. Zaparkuj samochód kilka ulic dalej
  2. Zwiedzaj swoją okolicę
  3. Wykorzystaj przerwę obiadową na aktywność
  4. Pobaw się z dziećmi
  5. Chodź na wędrówki i podziwiaj naturę

Brak czasu – to jeden z najczęstszych powodów, który ludzie podają jako wytłumaczenie braku aktywności fizycznej, choć wiedzą, że ćwiczenia są kluczem do zdrowia. Tymczasem wystarczy zmienić sposób myślenia o codziennym ruchu – przekonuje na stronach „Eat This, Not That” Jacquie Smith, edukatorka żywieniowa i instruktorka fitnessu, jogi oraz ćwiczeń dla kobiet w ciąży i po porodzie. Warto potraktować aktywność fizyczną nie jako kolejny obowiązek, ale jako zwyczajną codzienną porcję ruchu. Mogą to być oczywiście ćwiczenia albo nawet spacery, ale chodzi też o bycie aktywnym i wcale nie musi to przypominać typowych ćwiczeń. Co radzi instruktorka?

Sposób 1: zaparkuj samochód kilka ulic dalej

To naprawdę proste – zapanuj nad instynktem, by znaleźć najbliższe miejsce, i zaparkuj kilka przecznic dalej. Albo wysiądź z autobusu dwa przystanki wcześniej niż zwykle. To ten sam pomysł, co chodzenie po schodach zamiast używania windy – zmusza do większej aktywności fizycznej bez wkładania w to specjalnego wysiłku. Robiąc to codziennie, zrobisz tysiące dodatkowych kroków. Chyba warto?

Sposób 2: zwiedzaj swoją okolicę

Zwiedzanie okolicy jest świetnym sposobem na większą aktywność fizyczną, niezależnie od tego czy mieszkasz w dużym czy małym mieście i jak długo tam mieszkasz. Możesz spacerować, biegać albo jeździć na rowerze. Przy okazji możesz poznać nowych sąsiadów, zobaczysz, co się zmieniło w pobliżu, a może znajdziesz nową knajpkę lub kawiarnię, która stanie się twoją ulubioną. Nie ma co zwlekać!

Sposób 3: wykorzystaj przerwę obiadową na aktywność

Przerwa obiadowa w pracy należy się każdemu – nawet jeśli trwa zaledwie 10 minut. Warto ją dobrze wykorzystać: przede wszystkim trzeba wyjść na dwór i rozruszać ciało. Można przejść się kilka razy wokół bloku czy biura, podziwiać widoki lub coś pysznego do jedzenia w pobliskim (lub dalszym) sklepie. To także daje odpocząć psychice i pozwala naładować akumulatory, by sprawniej pracować w drugiej części dnia.

Sposób 4: pobaw się z dziećmi

Małe dzieci potrzebują ruchu, aby się rozwijać, nie tylko fizycznie. Aktywność fizyczna jest dla niech ważna również po to, by spokojnie zasnęły wieczorem. Warto się do nich przyłączyć – jakkolwiek mało ciekawe ci się to wydaje. Wygra na tym cała rodzina: fizycznie, psychicznie i emocjonalnie. To najlepszy sposób, by pokazać dziecku, jak ważne jest bycie aktywnym, a przy okazji zbudować z nim głębszą więź. Wyjście do parku to zawsze dobry pomysł.

Sposób 5: chodź na wędrówki i podziwiaj naturę

W okolicy z pewnością znajdzie się jakiś las czy inny obszar z wyznaczonymi szlakami pieszymi (jeśli nie, trzeba dojechać) – nie od dziś wiadomo, że kontakt z naturą ma działanie terapeutyczne. Podziwiając naturę podczas takich wędrówek, z pewnością uda ci się odwrócić swoją uwagę od tego, że właśnie się męczysz (szybki chód jest jak trening cardio). Jeśli wejdziesz już na szlak, musisz go przejść – nie ma odwrotu. A gdy osiągniesz cel, poczujesz satysfakcję, a może nawet euforię – to niezwykle ważne i przyjemne. Udowodniono też, że kontakt z naturą obniża poziom stresu i poprawia nastrój. Naprawdę warto mieć z nią kontakt.

Uwaga!

Powyższa porada nie może zastąpić wizyty u specjalisty. Pamiętaj, że w przypadku jakichkolwiek problemów ze zdrowiem należy skonsultować się z lekarzem.
loader

Źródło: Eat This, Not That