7 powodów, dla których warto skakać na skakance

11.09.2020
Aktualizacja: 11.09.2020 14:13
Skakanie na skakance
fot. Shutterstock

Skakanka: dla jednych ulubiona zabawka z dzieciństwa, dla innych - ważny sprzęt treningowy. Sprawdź, dlaczego warto skakać na skakance i jakie są korzyści dla zdrowia. 

Skakanka to niesamowity gadżet. Jest mała, poręczna, waży tyle co nic, a angażuje do pracy całe ciało, przyczyniając się do poprawy wydolności i wzmocnienia mięśni. W dodatku kosztuje grosze.

1. Skakanka poprawia wydolność krążeniowo-oddechową

Skakanie na skakance przyspiesza oddech i bicia serca. Pozwala obniżyć ciśnienie krwi i zmniejszyć tętno spoczynkowe. Poprawia również wydolność krążeniowo-oddechową, co oznacza, że organizm lepiej gospodaruje tlenem.

2. Skakanka wzmacnia ciało

Skakanka angażuje mięśnie całego ciała: rąk, brzucha, nóg. Dzięki temu stabilizuje postawę, korzystnie wpływając na jakość codziennie wykonywanych ruchów.

3. Skakanka poprawia koordynację

Skakanka poprawia poprawia koordynację, równowagę i podstawowe umiejętności ruchowe, co zmniejsza ryzyko groźnych upadków. Poprawa koordynacji korzystnie wpływa również na pracę mózgu.

4. Skakanka wzmacnia kości

Skakanka sprawia, że spadamy całym ciężarem na nogi. To powoduje wzmocnienie kości i stawów, co może zaprocentować na starość (profilaktyka osteoporozy).

5. Skakanka pomaga schudnąć

Skakanie na skakance przez 20 min. pozwala spalić kilkaset kalorii. Zgodnie z kalkulatoremkalorii.net, osoba ważąca 70 kg, skacząc na skakance spokojnie przez 20 minut, spali 200 kalorii, a intensywnie - ponad 250.

6. Skakanka w profilaktyce chorób

Skakanka poprawia wydolność sercowo-oddechową, obniżając ciśnienie krwi, poprawiając wrażliwość na insulinę, zmniejszając stan zapalny w organizmie oraz ryzyko rozwoju cukrzycy typu II i innych chorób cywilizacyjnych.

7. Skakanka a zdrowie psychiczne

Skakanie na skakance korzystnie wpływa na zdrowie psychiczne. Najlepiej trening fizyczny połączyć z treningiem mentalnym, czyli na kilka minut całkowicie odciąć się od rzeczywistości, skupiając się wyłącznie na treningu. To zadziała jak mindfulness - sprawdzona technika relaksacyjna, ułatwiająca walkę ze stresem.

Źródło: lifehacker.com.au