Pływanie - sposób na relaks, zdrowie i piękną sylwetkę

21.08.2015 15:51
Pływanie - sposób na relaks, zdrowie i piękną sylwetkę
Fot. Pływanie: wpływa na ciało, zdrowie i umysł. Aktywna forma wypoczynku

Pływanie jest formą aktywnego wypoczynku, która niesie za sobą szereg korzyści. Jeśli chcesz zadbać o zdrowie, zachować piękną sylwetkę i cieszyć się dobrym samopoczuciem, wybierz się na basen i przekonaj się, jak wiele zyskujesz z każdą pokonaną długością.

Pływanie a ciało

Jedną z najważniejszych korzyści, jaką niesie za sobą ruch w wodzie, jest poprawa stanu zdrowia i ogólnej kondycji. Dzięki pływaniu możesz wzmocnić układ nerwowy, krwionośny i oddechowy, zmniejszyć ryzyko wystąpienia chorób serca i wspomóc procesy metaboliczne.

Systematyczne wizyty na basenie to również świetny sposób na poprawę wydolności, wytrzymałości i koordynacji, a także doskonałe antidotum na przeciążone stawy. Pływanie skutecznie je odciąża, zwiększa ich elastyczność oraz ruchomość, a tym samym pozwala zapobiegać groźnym urazom i kontuzjom. Jedynie osoby, które mają problemy ze stawami kolanowymi powinny zrezygnować z pływania stylem klasycznym, czyli popularną "żabką".

Pływanie a odchudzanie

Aktywność w wodzie jest też bardzo dobrą metodą wspomagającą odchudzanie. Godzina pływania to nawet 360-460 kalorii mniej, przy czym ostateczny wydatek energetyczny zależy od pokonanego dystansu, czasu i intensywności treningu oraz wybranego stylu.

Dzięki regularnym wizytom na basenie możemy także zadbać o harmonijny rozwój mięśni, ponieważ do wysiłku angażujemy zarówno mięśnie nóg, jak i górnych partii ciała. Co więcej, pływanie masuje i ujędrnia ciało, wysmukla sylwetkę i wspomaga naszą walkę z cellulitem.

Pływanie koi nerwy

Oprócz oczywistych korzyści zdrowotnych, aktywność w wodzie świetnie wpływa również na samopoczucie, koi nerwy oraz redukuje stres i napięcie.

Ale zanim wybierzesz się na basen musisz wiedzieć, że w pływaniu dużą rolę odgrywa technika. Jeśli nie masz opanowanego co najmniej jednego stylu lub nie czujesz się pewnie w wodzie, skorzystaj z zajęć doszkalających z instruktorem lub trenerem. Alternatywą dla osób nieumiejących pływać mogą być też zajęcia aqua fitness, aqua bike lub aqua jogging.