Jak złagodzić ból pleców, szyi i nadgarstka w minutę? Prosty trik z piłeczką tenisową

06.02.2020
Aktualizacja: 06.02.2020 15:46
Masaż piłką tenisową - łagodzenie bólu
fot. Shutterstock

Siedzisz zbyt długo przy biurku, pracując przy komputerze? A może masz stojącą pracę i bolą cię stopy? Czujesz ból pleców, ramion, szyi? Ten prosty trik z piłeczkami do tenisa pomoże Ci rozluźnić mięśnie i złagodzić ból. Pamiętaj jednak, że w przypadku długotrwałego bólu lub problemów z kręgosłupem, lepiej zgłosić się do lekarza.

Jeśli masz dolegliwości bólowe kręgosłupa, szyi, ramion, łydek czy stóp, możesz je samodzielnie wymasować za pomocą... piłeczek do tenisa. Taki masaż przyniesie ulgę, ale nie wyleczy przyczyny bólu. Sprawdź, jak zrobić taki masaż samodzielnie.

Masaż na ból pleców

Połóż się na plecach na podłodze. Umieść dwie piłki tenisowe pod dolną częścią pleców, pomiędzy żebrami a biodrami. Delikatnie poruszaj miednicą w lewo i w prawo. Zmniejsz nacisk podczas przekręcania się z jednej strony na drugą. Niech piłki poruszają się pod twoimi plecami. Oddychaj głęboko i spokojnie. Rozluźnij spięte mięśnie. Wykonuj to ćwiczenie przez kilka minut.

Zobacz: Ból pleców: lędźwiowy, piersiowy, między łopatkami. Dlaczego bolą plecy?

Masaż na ból szyi i ramion

Stań przy płaskiej powierzchni (np. pod ścianą lub przy drzwiach). Umieść piłkę tenisową tuż pod obojczykiem. Następnie przesuwaj piłkę plecami, ruszając nimi w lewo i w prawo. Wykonuj to ćwiczenie przez minutę lub dwie. Chwilę odpocznij, wyciągnij delikatnie szyję i ramiona, a potem powtórz ćwiczenie.

Polecamy: Ból szyi i karku: przyczyny. Jak złagodzić ból?

Masaż na ból stóp

Umieść piłkę tenisową pod stopą. Pozwól, by ciężar nogi spoczął na piłce, a następnie powoli tocz ją w przód i tył od palców po pietę nie odrywając stopy od piłki. Wykonuj ćwiczenie przez minutę, a potem zmień stopę.

Przeczytaj także: Ból pięty po bieganiu, w czasie chodzenia. Jakie są przyczyny bólu?

Masaż na ból nadgarstka

Połóż rękę (dłoń i łokcie na stole). Drugą ręką połóż piłkę na nadgarstku, delikatnie naciśnij i tocz ją od nadgarstka do łokcia. Rób tak przez minutę. Odpocznij, a potem zmień rękę. Inna opcja tego ćwiczenia: połóż piłkę na stole, a na piłce rękę. Delikatnie dociśnij i tocz piłkę pod ręką po stole.

Zobacz także: Ból nadgarstka: przyczyny i sposoby łagodzenia bólu

Masaż na ból łydki

Usiądź na podłodze. Jedną nogę wyprostuj. Pod łydkę połóż piłkę i delikatnie uciskając ją nogą, spróbuj toczyć po podłodze. Wykonuj ćwiczenie przez minutę. Odpocznij i potem zmień nogę.

Uwaga!

Powyższa porada nie może zastąpić wizyty u specjalisty. Pamiętaj, że w przypadku jakichkolwiek problemów ze zdrowiem należy skonsultować się z lekarzem.