Zamknij

Chcesz szybko spalić tłuszcz? L-karnityna ci w tym pomoże

25.11.2020
Aktualizacja: 25.11.2020 19:33
L-karnityna pomaga spalać tłuszcz
fot. Shutterstock

L-karnityna ma wiele prozdrowotnych zalet, jednak najbardziej jest znana jako środek wspomagający odchudzanie. Dowiedz się, jakie L-karnityna ma właściwości i gdzie można ją znaleźć.

L-karnityna - na skróty:

L-karnityna jest coraz popularniejsza jako środek wspomagający odchudzanie. Ma zbawienny wpływ na spalanie tłuszczu. W ludzkim organizmie jest jednak odpowiedzialna nie tylko za to. Ma szereg niezwykłych właściwości potrzebnych człowiekowi do prawidłowego funkcjonowania. Dlatego bardzo ważne jest uzupełnianie jej niedoboru.

Największą ilość L-karnityny w ludzkim organizmie zawierają mięśnie. Jednak jest ona obecna również w nerkach, wątrobie i mózgu. W procesie powstawania L-karnityny uczestniczy szereg witamin, np. witamina C, witaminy z grupy B, kwas foliowy oraz żelazo, a także dwa aminokwasy: lizyna i metionina. Niedobór któregoś z nich prowadzi do zmniejszenia się poziomu L-karnityny w organizmie.

L-karnityna – właściwości

Zanim zdecydujemy się na stosowanie suplementów i diet odchudzających, warto sprawdzić, czy jest to nam w ogóle potrzebne. Pomóc nam w tym może kalkulator BMI. Jeśli zdecydujemy się na stosowanie L-karnityny, warto uświadomić sobie, jakie efekty może nam przynieść oprócz samego spalania tłuszczu.

Jeżeli chodzi o L-karnitynę, przede wszystkim warto uzupełniać jej braki ze względu na działanie różnych organów, nie tylko odchudzanie. W kwestii aktywności fizycznych na pewno lepiej się sprawdzą takie suplementy jak: białko serwatkowe czy kreatyna. L-karnityna, oprócz spalania tłuszczu, sprawdzi się natomiast w wielu innych kwestiach.

  • Reguluje aktywność hormonów.
  • Zapobiega zmęczeniu.
  • Minimalizuje uczucie głodu.
  • Łagodzi skutki starzenia się organizmu.
  • Regeneruje mięśnie po intensywnym wysiłku.
  • Sprzyja wytrzymałości podczas treningu.
  • Chroni przed niewydolnością nerek oraz chorobami wątroby.

L-karnityna – stosowanie

Po L-karnitynę powinny sięgnąć przede wszystkim osoby prowadzące bardzo aktywny tryb życia (uprawiające aktywnie sport). Nie może być to suplement diety, który zastąpi zbilansowane posiłki. Ma jedynie wspomagać funkcję spalania tkanki tłuszczowej, a nie działać odchudzająco. W celu osiągnięcia zamierzonych efektów należy stosować L-karnitynę przez około 12 tygodni w ilości 2 gramów dziennie, najlepiej zmieszaną z węglowodanami.

Naturalne źródła L-karnityny

W rzeczywistości człowiek naturalnie spożywa L-karnitynę i aż 80% jej zasobów w organizmie pochodzi z substancji spożywczych. Najwięcej jej zawierają następujące produkty:

  • wołowina.,
  • wieprzowina,
  • nabiał,
  • ryby.

Skutki niedoboru L-karnityny

L-karnityna jest bardzo ważna dla ludzkiego organizmu. Jej niedobór może wiązać się z osłabieniem sprawności fizycznej oraz intelektualnej i ciągłego uczucia zmęczenia. Oprócz tego może zaburzyć pracę niektórych organów, przede wszystkim serca, wątroby i nerek. W przypadku osób aktywnych fizyczne może utrudniać wzmacnianie mięśni, a nawet prowadzić do ich rozpadu.

Jeżeli natomiast chodzi o skutki uboczne L-karnityny, do tej pory określono, że jej nadmiar może mieć niekorzystny wpływ na układ pokarmowy. Może przyczyniać się pojawienia się bólu brzucha, nudności oraz biegunki. Podobnie jak z innymi suplementami, w przypadku stosowania L-karnityny również warto skonsultować się z lekarzem lub dietetykiem, a już na pewno zastosować do ulotki umieszczonej w opakowaniu.

Uwaga!

Powyższa porada nie może zastąpić wizyty u specjalisty. Pamiętaj, że w przypadku jakichkolwiek problemów ze zdrowiem należy skonsultować się z lekarzem.

Bądź na bieżąco! Polub Zdrowie Radio ZET na Facebooku