Jak uzależnić się od… ćwiczeń?

11.08.2015 16:12
Jak uzależnić się od… ćwiczeń?
Fot. Jak zmotywować się do regularnego ćwiczenia. Motywacja do treningu

Już kilka razy próbowałeś zacząć biegać? Marzysz o pięknej sylwetce, ale siłownia Cię przeraża lub nudzi? Zobacz, jak zmotywować się do ćwiczeń!

Jak zmotywować się do ćwiczeń? O której wstawać?

Zakładasz, że wybierzesz się na siłownię po pracy? Chcesz pobiegać wieczorem? Nie oszukuj się. Takie plany zazwyczaj kończą się porażką. Jak więc wyznaczyć odpowiednią godzinę na ćwiczenia? Badania przeprowadzone na Uniwersytecie w Teksasie pokazują, że mamy większe szanse na wytrwanie w postanowieniu, jeśli ćwiczymy codziennie, o tej samej porze. I to w dodatku rano.  

Doświadczeni biegacze i sportowcy zdradzają, że najtrudniejsze są początki. Potem zaczyna się wstawanie przed budzikiem i błyskawiczne zakładanie dresu. Warto spróbować!

Po jakim czasie przyzwyczaję się do treningu?

Podobno, by wprowadzić w życie nowy nawyk potrzeba 21 dni. Z ćwiczeniami jest niestety nieco trudniej. Według trenerki personalnej z Nowego Jorku - Rebecki Woll - na "uzależnienie" się od wysiłku potrzebujemy około 6 tygodni. 

Jak wybrać rodzaj treningu?

Jeśli chcesz "uzależnić" się od wysiłku, powinieneś dobrać trening do swojej osobowości i gustu. Osoba energiczna lepiej poczuje się na zajęciach z zumby niż jogi. Z kolei ludzie o spokojnym usposobieniu powinni wybrać raczej callanetics czy nordic walking. 

Jak utrzymać motywację do ćwiczeń?

Najłatwiej będzie ćwiczyć z kimś. Nie ma lepszego "motywatora" niż dobry trener personalny. Jeśli nie stać Cię na taką usługę, to jeszcze nic straconego. Wystarczy poprosić o pomoc przyjaciela lub znajomego z siłowni. 

Powodzenia!

Źródło: www.health.com