Ile trzeba biegać, żeby spalić: czipsy, czekoladę, żelki, colę?

12.12.2019 10:48
Popularne przekąski to bomby kaloryczne

Na opakowaniach popularnych przekąsek powinna widnieć informacja, jak długo trzeba biegać, żeby spalić dany produkt - przekonują eksperci ds. żywienia. 

W tabeli wartości odżywczych znaleźć można informacje o liczbie kalorii, zawartości tłuszczu, węglowodanów, cukru, błonnika, białka i soli. Dodanie informacji o liczbie minut, które trzeba poświęcić na aktywność fizyczną, żeby spalić dany produkt, przyczynia się do ograniczenia dziennej liczby spożywanych kalorii - wynika z najnowszych badań.

Naukowcy z Uniwersytetu w Loughborough przeanalizowali 14 badań pod kątem związku pomiędzy informacjami na opakowaniu, a wyborami konsumenckimi. Dodanie informacji na temat liczby minut, które trzeba poświęcić na aktywność fizyczną, żeby spalić dany produkt (PACE), przyczyniało się do zmniejszenia liczby kalorii o 65 na dany posiłek. Jak wyliczyli eksperci, przy trzech posiłkach i dwóch przekąskach dziennie "oszczędność" może wynosić aż 200 kalorii.

Przy założeniu, że kobiety nie powinny przekraczać 2000 kalorii dziennie, a mężczyźni - 2500 kalorii, 200 kalorii naprawdę robi różnicę.

Ile trzeba biegać, żeby spalić:

  • czekoladowy batonik (230 kalorii) - 22 minuty biegania;
  • litrowa cola (420 kalorii) - 42 minuty biegania;
  • paczka owocowych żelków (ponad 480 kalorii) - 48 minut biegania;
  • tabliczka mlecznej czekolady (prawie 590 kalorii) - 1 godzina biegania;
  • paczka czipsów (ponad 890 kalorii) - 1,5 godziny biegania;
  • paczka czekoladowych ciasteczek (ponad 1200 kalorii) - ponad 2 godziny biegania.

Autorzy badania podkreślają, że wyliczenia dotyczą dorosłego człowieka o masie 80 kg. W przypadku, gdy waga jest niższa, liczba minut, które należy poświęcić na aktywność fizyczną, żeby spalić poszczególne produkty - proporcjonalnie rośnie.

- Przed zjedzeniem ulubionej przekąski warto zastanowić się , czy chwila przyjemności jest tego warta, zważywszy na fakt, że potem należy poświęcić sporo czasu na ćwiczenia, bo inaczej będziemy przybierać na wadze - podkreśla współautorka badań prof. Amanda Daley z Uniwersytetu w Loughborough.

Źródło: dailymail.co.uk