Zamknij

Wypróbuj ćwiczenia na triceps, które można wykonywać na siłowni, ale też w domu

28.11.2020
Aktualizacja: 28.11.2020 11:32
Kobieta i mężczyzna ćwiczą tricepsy na siłowni z kettlebellem
fot. Shutterstock

Ćwiczenia na triceps to z reguły ćwiczenia siłowe. Najlepiej zatem wykonywać je na siłowni, ale również w domu można stworzyć sobie małą siłownię. 

Bices, triceps – brzmi znajomo. Bzika na tym punkcie mają zwłaszcza panowie, którzy trenują na siłowni, żeby mieć pięknie umięśnione ramiona. Ćwiczenia na triceps z reguły są to ćwiczenia siłowe, dzięki którym rozbudowujemy naszą tkankę mięśniową. Tego typu ćwiczeń na ręce jest bardzo dużo. Łącząc je w całość, stworzymy idealny trening obwodowy, który przyniesie nam wspaniałe rezultaty, czyli w tym przypadku – pięknie umięśnione tricepsy.

Zobacz także: Ćwiczenia na triceps można wykonywać na siłowni, ale też w domowym zaciszu. Wypróbuj nasze propozycje!

Triceps – gdzie go znaleźć?

Tricepsy w aż 2/3 decydują o kształcie naszego ramienia. To znaczy, że chcąc mieć pięknie umięśnione ramiona, warto zadbać właśnie o nie. Są to mięśnie trójgłowe, które odrywają istotną rolę w ruchach pchania, więc to one odpowiadają jednocześnie za siłę naszych rąk. Najprościej rzecz ujmując, triceps znajduje się w tylnej części naszego ramienia, jednak buduje go aż w 60%, więc stanowi znaczną jego część.

Zobacz także: Kulturystyka, czyli jak zbudować wymarzoną masę mięśniową

Mięśnie tricepsów składają się z 3 części: długiej, bocznej i środkowej. Najważniejszą z nich jest długa część, ponieważ to właśnie ona decyduje o sile i kształcie naszego mięśnia. Dlatego też tak ważne jest trenowanie tricepsów, choć większość ludzi udających się na siłownię ćwiczy przede wszystkim biceps i klatkę piersiową. A jak ćwiczyć triceps?

Ćwiczenia na triceps – ćwiczenia z hantlami

Podstawowymi ćwiczeniami na ramiona są ćwiczenia z hantlami. Można je wykonywać zarówno na siłowni, jak i w zaciszu domowym. Wystarczy dobrać odpowiednie hantle i można pracować nad idealnym tricepsem. Dobór hantli uzależniamy od naszej formy i siły mięśni. Dla kobiet optymalnym ciężarem jest 1,5 kg. Jeżeli nie macie możliwości zakupienia hantli, ani udania się na siłownie, ciężarki możecie zastąpić 1,5 l butelką z wodą.

Zobacz także: Zwisająca skóra z ramion jest zmorą wielu z nas. Jak sobie z nią radzić?

Ćwiczenie na triceps z hantlami

Połóż się na plecach i ugnij nogi w kolanach. W dłonie weź hantle. Wyprostuj ręce przed siebie, a następnie powoli je uginaj w łokciach, starając się hantle przybliżyć jak najbardziej do twarzy. Ćwiczenie powtórz w 3 seriach po 15 razy.

Ćwiczenia na triceps – ćwiczenia z gumą

Guma do ćwiczeń jest cudownym wynalazkiem, który doskonale sprawdza się w trenowaniu różnych partii ciała. Dlatego też warto w nią zainwestować, ponieważ jest uniwersalnym sprzętem do domowych ćwiczeń. Znajdziecie ją z pewnością również na siłowni. W trenowaniu tricepsa potrafi zdziałać cuda!

Zobacz także: Ćwiczenia na brzuch - to one pomogą ci wymodelować sylwetkę

Ćwiczenie na triceps z gumą

Taśmę należy wysoko przymocować. Następnie odwracamy się tyłem do mocowania i łapiemy końce gumy w obie dłonie. Łączymy je tak, żeby zachować między nimi minimalną odległość 10 cm. Stajemy w rozkroku na lekko ugiętych w kolanach nogach i pochylamy tułów do przodu. Całkiem prostujemy ręce i przytrzymujemy je na chwilę. Następnie wracamy do pozycji wyjściowej. Całe ćwiczenie powtarzamy 15 razy w 3 seriach.

Ćwiczenia na triceps – podciąganie na drążku

Drążek również sprawdzi się doskonale w przypadku ćwiczeń na triceps i też daje nam możliwość na trening zarówno na siłowni, jak i w domu. Obecnie na rynku dostępne są drążki, które śmiało można zamocować, na framudze drzwi, więc ułatwia nam to sprawę i nie musimy wydawać dodatkowych pieniędzy na karnety. Drążek daje naprawdę wiele możliwości, ale ćwiczymy na nim przede wszystkim mięśnie rąk. Dlatego jest nieodłącznym elementem w ćwiczeniach na triceps.

Zobacz także: Strychnina i maraton, czyli jak trenerzy omal nie zabili swojego zawodnika

Ćwiczenie na triceps na drążku

Łapie dłońmi drążek na szerokości ramion, wewnętrzną stroną rąk do twarzy. Następnie podciągamy się tak, żeby mieć minimum szyję na poziomie drążka (im wyżej, tym lepiej). Stopniowo zwiększamy liczbę powtórzeń. Na początek powinny wystarczyć 3 serie po 15 powtórzeń.

Trening obwodowy

Gdy już wiemy, jakie ćwiczenia możemy wykonywać, czas przygotować trening obwodowy. Ta nazwa zapewne dobrze znana jest osobom, które już mają za sobą pierwsze przygody z aktywnym trybem życia. Nie wszyscy jednak wiedzą, o co w tym wszystkim chodzi. Czym zatem jest trening obwodowy?

Zobacz także: Dlaczego podczas treningów biegowych warto robić przerwy na marsze?

Trening obwodowy może mieć charakter siłowy. Wówczas chodzimy od stacji do stacji. Każdy obwód trwa 5 minut, a przerwa około 90 sekund. Trening obwodowy kondycyjny to aktywne ćwiczenia cardio, które wykonujemy w obwodach 1-3 minutowych i robimy przerwy 90-sekundowe. Można też połączyć oba, tworząc trening siłowo-kondycyjny, który przynosi najlepsze rezultaty. Naprzemiennie wykonujemy ćwiczenia siłowe i cardio.

Bądź na bieżąco! Polub Zdrowie Radio Zet na Facebooku