Zamknij

Ćwiczenia na spalanie tłuszczu. Całkowicie odmienią twoje ciało

Marta Wilczkowska
27.11.2020
Aktualizacja: 27.11.2020 15:56

Zaczynasz swoją przygodę ze sportem i chcesz poznać ćwiczenia na spalanie tłuszczu? Znamy kilka, które wysmuklą twoje ciało i przybliżą cię do osiągnięcia wymarzonego celu.

Bieganie to jedna z aktywności spalających tkankę tłuszczową
fot. Shutterstock

Nie ważne czy wybierasz się na siłownie, czy planujesz zrobić trening w domu. Efekty zauważysz już po pierwszym miesiącu.

Pamiętaj, rozgrzewka przed treningiem jest bardzo ważna i nie należy jej pomijać!

Idealny trening na spalanie tłuszczu? Najlepszym sposobem byłoby połączenie ćwiczeń interwałowych z ćwiczeniami siłowymi oraz rozciąganiem. Jednak rzadko kto ma tyle czasu, aby wykonywać trening codziennie. Początkującym poleca się od 2-3 treningów tygodniowo. Przy redukcji tkanki tłuszczowej istotną rolę odgrywają również diety odchudzające.

 Zobacz także: Trening personalny - czy jest on efektywniejszy niż inne treningi?

Ćwiczenia na spalanie tłuszczu – bieganie

Trening kardio, w którego trakcie spalisz bardzo dużo kalorii. Spali tkankę tłuszczową, wysmukli i wzmocni mięśnie. Jak biegać, żeby schudnąć? Przede wszystkim systematyczność. Zaplanuj sobie dwa lub trzy dni w tygodniu, w które będziesz trenować. Zalecana długość biegu to 30-40 min, jednak czas jest kwestią indywidualną.

Ćwiczenia na spalanie tłuszczu - skakanka

Wróć do czasów dzieciństwa. To proste ćwiczenie podkręca tętno, a dzięki temu spala bardzo dużo kalorii. Pół godziny skakania to 300-400 kalorii. Intensywny trening wzmacnia dolne i górne partie ciała, ale również pozytywnie wpływa na poprawę pracy serca i układu krążenia.

Ćwiczenia na spalanie tłuszczu – przysiady

Podstawowe ćwiczenie, które może wykonać zarówno zawodowiec, jak i osoba zaczynająca swoją przygodę ze sportem. Przysiady okrzyknięte „królem ćwiczeń” angażują największą ilość mięśni poniżej pasa. To sposób na silne nogi! 

Zobacz także:Szybki sposób na zgrabne nogi. Zobacz jakie ćwiczenia warto wykonywać!

Ćwiczenia na spalanie tłuszczu – jazda na rowerze

Jazda na rowerze łączy przyjemne z pożytecznym. Aktywna forma spędzania wolnego czasu poprawi nasze samopoczucie, wyrzeźbi nogi oraz zmniejszy obwody ciała.  Podczas godzinnej przejażdżki możemy spalić aż 400 kalorii.

Ćwiczenia na spalanie tłuszczu – zumba

Lubisz taniec, świetnie! Zumba to świetny sposób na odchudzanie i poprawę nastoju. Dzięki ćwiczeniom fitness w rytm latynoamerykańskiej muzyki pozbędziesz się nie tylko niechcianego tłuszczyku, ale także stresu. Nowością jest aqua zumba. Podczas zajęć w wodzie można spalić nawet 800 kalorii.

Ćwiczenia na spalanie tłuszczu – pływanie

Najlepsza opcja dla osób, które mają problemy ze stawami lub kręgosłupem. Pływanie angażuje prawie wszystkie grupy mięśniowe i modeluje sylwetkę. Aktywny trening na basenie powoduje szybsze spalanie tkanki tłuszczowej ze względu na zwiększoną pracę mięśni, które muszą pokonać opór wody.

Zobacz także: Rozgrzewka przed bieganiem to podstawa! 10 ćwiczeń, dzięki którym nie złapiesz kontuzji

Bądź na bieżąco. Polub fanpage Zdrowie Radio Zet na Facebooku!