Zamknij

Ćwiczenia na spalanie tkanki tłuszczowej: cardio, tabata, interwały

Redakcja
17.12.2018
Aktualizacja: 29.11.2020 17:50
Kobieta wykonująca brzuszki.
fot. Shutterstock

Ćwiczenia na spalanie tkanki tłuszczowej są niezbędne, jeśli chcesz zrzucić kilka kilogramów. Najlepszy trening to taki, który łączy różne rodzaje ćwiczeń: od typowego cardio, zumby, po interwały. Jak ułożyć trening na spalanie tłuszczu? Podpowiadamy, co warto ćwiczyć, by schudnąć

Redukcja tkanki tłuszczowej nie jest niestety taka prosta. Jeśli chcesz w zdrowy sposób, zrzucić kilka niechcianych kilogramów, musisz podejść do całej sprawy ze spokojem, cierpliwością i zaangażowaniem.

Ćwiczenia na spalanie tkanki tłuszczowej warto dopełnić dietą. Zdrowe odżywianie sprawi, że efekty ćwiczeń staną się szybciej widoczne. Które ćwiczenia wybrać, aby móc zaskakiwać nową figurą?

Spalanie tłuszczu

Brak aktywności fizycznej oraz siedzący tryb życia sprzyja odkładania się zbędnych kilogramów. Kiedy nie czujesz się dobrze we własnym ciele, warto zmobilizować siły i rozpocząć swoją przygodę z ćwiczeniami.

Warto, abyś w momencie rozpoczęcia treningów, miała wybrany cel, który będzie możliwy do zrealizowania może to być np. wysmuklenie nóg czy brzucha lub zrzucenie 5 kg. Pamiętaj, że proces redukcji wagi musi trochę potrwać.

Jeśli zastanawiałaś się, jak spalić tłuszcz z brzucha, warto wziąć pod lupę także swoją dietę. Dobrze dobrane posiłki sprawią, że efekty ćwiczeń będą widoczne znacznie szybciej.

Redukcja tkanki tłuszczowej

Jeśli chcesz szybko i skutecznie zredukować ilość tkanki tłuszczowej w swoim organizmie, warto, abyś pamiętała o tym, by ćwiczenia cardio połączyć z ćwiczeniami siłowymi. Taki trening będzie gwarancją sukcesu.

Jeśli chcesz wysmuklić nogi lub wyrzeźbić pośladki, wybierając ćwiczenia siłowe, skoncentruj się na tych partiach. Świetnie się tu sprawdzą ćwiczenia na mięśnie brzucha czy ćwiczenia na pośladki.

Kiedy zależy ci na spektakularnych efektach, trenuj regularnie. Tylko systematyczna aktywność fizyczna jest w stanie zapewnić ci figurę, o jakiej marzysz. Ponadto, wykonuj ćwiczenia rozciągające zarówno przed jak i po treningu. Zminimalizują one ryzyko kontuzji i urazu.

Staraj się, aby twój trening trwał co najmniej 30 minut. Badania wykazały, że krótszy trening daje bardzo małe efekty.

Ćwiczenia na spalanie tkanki tłuszczowej – trening cardio

Ćwiczenia cardio to absolutna podstawa, kiedy chcesz spalić niechciany tłuszczyk. Ponadto, cardio wpływa na poprawę wydolności organizmu oraz regulację gospodarki hormonalnej.

Cardio to np. pływanie, bieganie, jazda na rowerze. W tej roli świetnie sprawdzi się także zumba czy fitness, które znajdziesz w każdej siłowni.

ZOBACZ:  Ćwiczenia cardio – jakie są zasady treningu aerobowego?

Ćwiczenia na spalanie tkanki tłuszczowej – ćwiczenia siłowe

Co prawda, ćwiczenia siłowe nie spalają tkanki tłuszczowej w takim stopniu, co ćwiczenia cardio, jednak ich rola w redukcji wagi jest znacząca.

Ćwiczenia siłowe wzmacniają oraz rzeźbią mięśnie, co pozytywnie wpływa na całą sylwetkę. Ich kolejną zaletą jest także to, że pobudzają produkcję kolagenu. Dzięki temu skóra staje się bardziej jędrna i gładka.

Ćwiczenia siłowe możesz wykonywać zarówno na siłowni, jak i w domu (wśród nich znajdziesz m.in. ćwiczenia na nogi). Wykonując ćwiczenia na siłowni, stosuj małe obciążenie przy dużej ilość powtórzeń, jeśli chcesz podkręcić metabolizm, ale nie rozbudowywać za bardzo masy mięśniowej.  

ZOBACZ:  Chcesz mieć zgrabną sylwetkę? Wypróbuj trening siłowy

Ćwiczenia na spalanie tkanki tłuszczowej – trening tabata

Jeśli zależy ci na bardzo szybkiej redukcji wagi koniecznie wypróbuj trening tabata. Ten rodzaj ćwiczeń przynosi zaskakujące efekty w bardzo krótkim czasie.

Trening tabata to połączenie treningu aerobowego i interwałowego. Całość została skonstruowana tak, aby przyśpieszyć spalanie tkanki tłuszczowej oraz dotlenić całe ciało. Ten trening to szybka i intensywna alternatywa dla długich treningów na siłowni.

ZOBACZ:  Nie masz czasu na trening? Tabata zajmie ci 4 MINUTY

Ćwiczenia na spalanie tkanki tłuszczowej – trening interwałowy

Kiedy zależy ci na szybkich efektach, koniecznie wypróbuj też trening interwałowy. Polega on na zmiennej intensywności ćwiczeń interwałowych. Zmienne tempo treningu pozwala o wiele szybciej spalić tłuszcz i zgubić zbędne kilogramy.

ZOBACZ:  Chcesz szybko schudnąć? Trening interwałowy ci w tym pomoże