Wizyta u fryzjera w czasie pandemii koronawirusa. O tym warto pamiętać

14.05.2020 18:19
Salony fryzjerskie w czasie pandemii
fot. Shutterstock

Od 18 maja 2020 r. salony fryzjerskie mogą ponownie otworzyć swoje podwoje, jednak ich działanie musi być zgodne z zasadami wytyczonymi przez Główny Inspektorat Sanitarny. Zobacz, o czym musi wiedzieć klient takich zakładów. 

Jeśli chcesz iść do fryzjera, pamiętaj:

  • Musisz się wcześniej umówić na wizytę, najlepiej telefonicznie lub online. 
  • Podczas zapisywania się ustal od razu zakres usługi: czy będzie to tylko strzyżenie, koloryzacja czy trwała. Salony fryzjerskie pracują w opcji "od do", aby dostosować się do wymogów służb sanitarnych i zachować odstęp pomiędzy klientami. Ustalenie usługi pozwoli personelowi określić zakres czasowy wizyty w zakładzie fryzjerskim i umówić kolejnego klienta. Od zakończenia usługi do przyjęcia kolejnego klienta powinno minąć tyle czasu, ile wymagane jest przy zastosowaniu danego środka do dezynfekcji, zgodnie z jego instrukcją użycia.
  • Jeden dzień przed wizytą, personel salonu zadzwoni, by potwierdzić spotkanie. Jeśli masz objawy infekcji lub podejrzewasz, że jesteś zarażony lub miałeś kontakt z osobą zarażoną, przesuń lub odwołaj wizytę.
  • Nie spóźniaj się na umówioną wizytę, bo może się okazać, że fryzjer odmówi wykonania usługi, jeśli uzna, że nie zdąży jej wykonać do czasu przyjścia kolejnego, umówionego klienta.
  • Nie przychodź też przed czasem, bo poczekalnie w salonach muszą być zamknięte, niedostępne dla klientów.
  • Ppersonel musi zdezynfekować stanowisko pracy, narzędzia oraz przedmioty i powierzchnie, z którymi miał kontakt poprzedni klient, wykaż się cierpliwością i wyrozumiałością. To dla twojego bezpieczeństwa.
  • Pamiętaj, że w salonach fryzjerskich, podobnie jak w innych miejscach, jest obowiązek zakrywania ust i nosa, dlatego pamiętaj o maseczce lub przyłbicy. Musisz ją nosić w salonie, chyba że uniemożliwia ona wykonanie usługi (wtedy możesz ją zdjąć).
  • Po wejściu do salonu zdezynfekuj dłonie i załóż rękawiczki (jeśli ich nie masz, salon powinien ci je udostępnić odpłatnie lub nieodpłatnie),
  • Personel ma obowiązek nosić maseczki i rękawiczki ochronne (te musi zmieniać po każdym kliencie, po uprzednim umyciu i zdezynfekowaniu dłoni), dlatego czas wykonywania usługi może się wydłużyć,dlatego bądź cierpliwy,
  • Pomiędzy stoiskami pracy musi być zachowany dystans przynajmniej 2 metrów, a jeśli to niemożliwe, powinny być one odgrodzone ściankami lub przepierzeniami.
  • Salon powinien używać jednorazowych ręczników, podkładów oraz peleryn wszędzie tam, gdzie jest to możliwe, a w przypadku wielorazowych po każdym kliencie powinny być wymieniane
  • W salonach jest zakaz używania i wyjmowania telefonów komórkowych w trakcie wykonywania usługi.

Źródło: gov.pl