10 wskazówek, dzięki którym będziesz mieć zdrową skórę twarzy. Dermatolog Ci tego nie powie!

06.11.2019
Aktualizacja: 06.11.2019 15:03
Skóra twarzy - jak o nią zadbać? Dermatolog Ci tego nie powie!
fot. Shutterstock

Tych wskazówek raczej nie usłyszysz w gabinecie dermatologicznym od lekarza. Jednak zastosowanie się do tych porad może sprawić, że twoja skóra twarzy stanie się jędrna, elastyczna i świetlista. Sprawdź, co trzeba robić, by mieć zdrową skórę.

Ogranicz częstotliwość złuszczania skóry

Peeling skóry twarzy nie tylko odmładza i odświeża skórę, ale również pomaga w walce z przebarwieniami i drobnymi niedoskonałościami cery. Niestety wykonywany zbyt często może mieć negatywny wpływ na skórę – może ją uszkadzać. Aby skóra wyglądała zdrowo, warto wykonywać peeling raz w tygodniu i dać jej czas na zregenerowanie. Warto również, zamiast używać eksfoliantów ze sklepu, zrobić domowy peeling z dodatkiem soku z cytryny.

Oczyszczaj codziennie wieczorem skórę twarzy

Ta wskazówka może się wydawać dziwna, ale uwierzcie – jest bardzo dużo osób, które nie myją twarzy przed snem. A na skórze twarzy jest wszystko, z czym się  zetknęliśmy w ciągu dnia – od makijażu po zanieczyszczenia czy bakterie. Wszystko to może  wpłynąć na zdrowie i wygląd skóry twarzy. Jak oczyszczać twarz wieczorem? Przede wszystkim należy dobrać odpowiedni do cery kosmetyk: płyn micelarny, mleczko do oczyszczania, tonik... Następnie wacikami nasączonymi kosmetykiem należy stopniowo oczyszczać twarz, zaczynając od oczu, ust, a potem resztę twarzy.  

Używaj kosmetyków odpowiednich do pielęgnacji skóry twarzy

Najczęstszy błąd w pielęgnacji skóry twarzy to stosowanie nieodpowiednich produktów, które nie tylko zmywają z twarzy zanieczyszczenia i makijaż, ale również naturalne substancje nawilżające obecne w skórze. Staje się ona przez to sucha, ściągnięta, mało elastyczna. Wybieraj łagodne żele i pianki do mycia twarzy, odpowiednie do typu twojej cery.

Nie bierz gorącej kąpieli czy prysznica

Gorący prysznic może dawać ukojenie, ale nie skórze. Wysokie temperatury mogą ją nawet uszkadzać, a także zmywać z niej lipidy, uszkadzając warstwę hydrolipidową. Pod wpływem wysokiej temperatury wody skóra bardzo łatwo ulega przesuszeniu i podrażnieniu, w efekcie czego łuszczy się, staje się zaczerwieniona i podrażniona, a także zaczyna swędzieć. Ponadto gorzej radzi sobie ze zwalczaniem różnorodnych infekcji bakteryjnych. Kąpiel w wysokiej temperaturze wody może dodatkowo pogorszyć stan odwodnionej skóry.

Powiedz „tak” masażom twarzy

Masaże twarzy mają wiele zalet: łagodzą napięcie mięśni twarzy, polepszają krążenie krwi, zwiększają produkcję kolagenu, a także poprawiają jędrność i świetlistość cery.

Ogranicz spożycie kofeiny

Kawa, zwłaszcza wypijana w dużych ilościach, sprawia, że skóra staje się wysuszona i odwodniona, traci swoją elastyczność, jest szara i matowa. Mogą się na niej pojawić wypryski, rozszerzyć pory. Jeśli nie potrafisz wyobrazić sobie życia bez porannej kawy, spróbuj nieco zneutralizować jej działanie. Po każdej wypitej filiżance wypij szklankę wody mineralnej.

Unikaj solarium

Wizyty w solarium mają negatywny wpływ na naszą skórę, przyczyniają się do przyspieszenia procesu starzenia się, a także zwiększenia ryzyka raka skóry. Opalając się w ten sposób, wystawiamy naszą skórę na działanie wysokiej temperatury, niszczącej kolagen i pigment, przez co pojawiają się na niej zmarszczki i przebarwienia.

Zmniejsz spożycie soli

Sól może przyczyniać się do immunologiczno-alergicznych reakcji skóry, zaostrzać atopowe zapalenie skóry, a także przyczyniać się do powstawania obrzęków. Wpływ soli na organizm jest znacznie większy (może przyczyniać się do nadciśnienia krwi itd.), więc lepiej zmniejszyć jej spożycie.  

Przeciwutleniacze w kosmetykach i diecie

Wpływu przeciwutleniaczy (antyoksydantów) na kondycję skóry nie da się przecenić. Głównym działaniem i jednocześnie właściwością przeciwutleniaczy jest zatrzymywanie lub opóźnianie utleniania się danej substancji. A tym samym pomagają one zneutralizować wolne rodniki, które szkodzą skórze. Trzeba podkreślić, że przeciwutleniacze działają na skórę nie tylko od zewnątrz, ale również od wewnątrz. Do antyoksydantów zaliczamy beta-karoten (marchew, dynia, pomarańczowe i żółte warzywa), likopen (ketchup, pasty i przeciery pomidorowe), polifenole (winogrona, jagody, borówki, kakao), selen (jajka, orzechy, nasiona, podroby, soczewica i nabiał). Jeśli chcesz mieć zdrową i jędrną skórę, wprowadź do swojego menu produkty zawierające antyoksydanty. Możesz również używać serum do skóry twarzy, w którego składzie znalazły się przeciwutleniacze (witamina E, witamina C, resweratrol, zielona herbata).

Unikaj stresu

Stres jest widoczny na skórze gołym okiem. Zmarszczki, trądzik, ziemista, sucha i odwodniona skóra,  przyspieszony proces starzenia się skóry, rozszerzone naczynka krwionośne, cienie pod oczami oraz zmęczony wyraz twarzy – to najbardziej charakterystyczne objawy stresu. W wyniku silnych emocji komórki naskórka zostają słabiej dotlenione, co w konsekwencji ogranicza dopływ krwi do nich.

Chcesz mieć piękną, zdrową, jędrną skórę, wprowadź w życie powyższe porady.

Źródło: healthylivingmagazin.com