Oceń
Regulacje emocji u dzieci: metody
Zwracanie uwagi dzieci na ich własne emocje mają sprawić, że w naturalny sposób mają się stać bardziej świadomi kiedy poczują lęk, złość i zastosują własne strategie mające na celu odzyskanie spokoju, na przykład głęboko oddychając.
Bardzo często trudnością dla dziecka, które ma problemy z regulacją emocji, jest to, że nie wie, a może nawet zaprzecza temu, że się boi czy złości. Kiedy dziecko się złości lub rozpacza, możliwe, że lewopókulowe procesy, takie jak przetwarzanie mowy, analiza i myślenie, są czasowo wyłączone z powodu całej tej adrenaliny pompowanej do krwi w stanie nadmiernego pobudzenia. A więc im bardziej przytłoczone jest dziecko, tym mniej zdolne do kontrolowania, oceny i modulowania własnej emocji.
Co robić w sytuacji, gdy dziecko nie radzi sobie z emocjami? W pierwszej kolejności potrzebuje ono przywrócenia do stanu spokoju i to właśnie powinno stać się priorytetem rodzica - pomoc w uspokojeniu, a nie wymuszaniu na dziecku kontroli. Naturalne tym, co przeraża rodziców lub ich dezorientuje, albo stanowi dla nich wyznanie lub źródło frustracji, jest sytuacja, gdy wydaje się im, że nie są w stanie uspokoić dzieci lub podnieść ich na duchu.
Dziecko jest tak wyczerpane nerwowo lub wściekłe, że cokolwiek byś do niego powiedział lub zrobił, to zdaje się nie pomagać. Dzieje się tak nie dlatego, że "układ hamujący" dziecka jest wadliwy, lecz dlatego, że poziom pobudzenia u nich jest tak wysoki, że nie są w stanie zarejestrować tego, co mówią bądź robią - ani tego, co my mówimy czy robimy.
Żadne namowy nie skłonią dziecka do tego, by się uspokoiło. Zanim zaczniesz edukować, musisz dziecko ukoić. Zanim nauczymy dziecko, jak obserwować, oceniać, modyfikować emocje, potrzebujemy się skupić na "trzech R" regulacji emocji: Rozpoznanie. Redukcja. Regeneracja. Rozpoznaj oznaki nienarastającego stresu. Zredukuj stres. Zregeneruj siły i odzyskaj energię.
Oceń artykuł