Zamknij

Jak zasnąć w upał? Oto 5 skutecznych trików, które pomogą ci wyspać się latem

22.06.2021 10:14
Jak zasnąć w upał? Oto 5 skutecznych trików, które pomogą ci wyspać się latem
fot. SHUTTERSTOCK

Latem, kiedy termometry pokazują około 30 stopni w dzień, a wieczorem temperatura tylko nieznacznie spada, wiele osób ma problem z zaśnięciem. Skarżymy się na bezsenność i dokuczają nam nocne pobudki. Na szczęście jest kilka prostych sposobów, które pomogą nam zasnąć i wyspać się w upalne dni.

O tym, że sen to zdrowie mówi się już od dawna. W końcu jest podstawową potrzebą fizjologiczną naszego organizmu, nie mniej ważną niż spożywanie pokarmów czy dostarczanie płynów. Podczas snu dochodzi do zmian w funkcjonowaniu wielu organów naszego ciała. Relaksują się mięśnie, inaczej pracuje układ sercowo-naczyniowy oraz układ oddechowy. Dlatego tak ważne dla naszego zdrowia jest to, aby dobrze się wysypiać.

Jeśli nasz sen nie będzie wystarczająco długi lub/i będzie mieć złą jakość, może dojść do zaburzeń koncentracji i problemów z pamięcią. Co ciekawe, sen chroni także nasze serce. Według badań osoby cierpiące na bezsenność większość nocy w tygodniu, od 30 do 45% bardziej narażone są na zawał.

Sposoby na zaśnięcie w upał

Dla wielu osób spanie przy wysokich temperaturach wcale nie jest łatwe. Niektórzy podczas upałów skarżą się na trudności z zasypianiem i uciążliwe nocne pobudki. Jeśli i ty borykasz się z takimi problemami, koniecznie sprawdź 5 domowych sposób na zaśnięcie w gorące dni.

1. Zjedz lekką kolację

Niezwykle ważne jest to, co jemy przed snem. Najlepiej, żeby ostatni posiłek spożyć nie później niż na 2-3 godziny przed pójściem spać. Kolacja powinna być lekkostrawna i nieduża. Smażone i tłuste potrawy trawią się o wiele dłużej.

2. Śpij nago

Spanie nago, o czym nie wszyscy wiedzą, ma wiele zalet. Przekonują o tym liczne badania naukowców. Spanie nago m.in. zmniejsza stres i niepokój, pozytywnie wpływa na skórę i działa korzystnie na sfery intymne. Latem niewątpliwą zaletą spania bez bielizny jest także to, że pidżama nie przykleja nam się do ciała.

Jeśli jednak spanie nago nie jest dla nas komfortowe, warto zaopatrzyć się w pidżamy wykonane z naturalnych tkanin. Świetnie sprawdzi się jedwab czy len.

Sprawdź też:  Czy spanie nago jest zdrowe? 8 faktów, które powinnaś poznać

3. Weź zimny prysznic

Chwilę przed położeniem się do łóżka dobrze jest wziąć zimny prysznic. Nie tylko nas ochłodzi, ale także pomoże zmniejszyć stres i napięcie po całym dniu, co zdecydowanie pozwoli nam szybciej zasnąć.

4. Przygotuj sypialnię 

Na około godzinę przed pójściem spać zadbaj o odpowiednie przygotowanie pomieszczenia. Otwórz okno i przewietrz sypialnię. Możesz także włączyć wiatrak, ale pamiętaj, żeby nie zostawiać go na noc. Nawet po jednej nocy spędzonej przy włączonym wentylatorze możesz nabawić się uciążliwego kataru, kaszlu i innych poważnych problemów zdrowotnych.

Sprawdź też:  Spanie przy włączonym wiatraku jest szkodliwe dla zdrowia

5. Sięgnij po... ryż

Przed snem warto także przygotować chłodzący "termofor". Jak to zrobić? To bardzo proste. Wystarczy, że napełnimy ryżem skarpetkę i włożymy ją na kilka godzin do zamrażarki. Następnie, tuż przed snem, kładziemy ją obok poduszki. Taki "termofor" powinien zachować właściwości chłodzące przez około godzinę.

RadioZET.pl/controloccontrol.pl/Portal.abczdrowie.pl/Natemat.pl