Zamknij

Najlepsze pozycje do spania dla cierpiących na ból pleców

23.04.2021
Aktualizacja: 20.09.2021 11:12
Ból pleców w nocy
fot. Shutterstock

Ból pleców rujnuje twój sen? Są na to proste sposoby. W dodatku kosztują grosze!

Ból pleców potrafi sprawić, że nawet skrajnie zmęczony człowiek nie jest w stanie zregenerować się w nocy. Wielokrotne zmiany pozycji, wymuszone bólem, nie sprzyjają odpoczynkowi i wywodują frustrację, która może przerodzić się w bezsenność. Jak sobie poradzić z tym problemem? Podpowiadamy najlepsze pozycje dla spania dla cierpiących na ból pleców.

Pozycja do spania na wznak, z podparciem kolan

Najlepszy sposób na odciążenie pleców to leżenie na wznak, z kolanami ugiętymi w kolanach. Nie jesteśmy jednak w stanie utrzymać takiej pozycji w nocy. Pomóc może "jasiek". Połóż się na plecach. Głowa powinna wygodnie spoczywać na poduszce. Pod kolana podłóż niewielką poduszkę. Podparcie kolan pomoże odciążyć odcinek lędźwiowy.

Pozycja do spania na boku, z poduszką pomiędzy kolanami

Znacie te długie poduszki-kokony, w które zawijają się kobiety w ciąży? Nie chodzi bynajmniej o to, żeby partner trzymał się na odległość. Poduszki dla ciężarnych przeważnie mają kształt gigantycznej litery C lub J. To po to, żeby leżąc na boku jednocześnie podeprzeć głowę i... kolano. Tak, tak, separacja nóg na boku pozwala lepiej zregenerować plecy. Ten sam efekt osiągniesz, kładąc się na boku z małą poduszką między kolanami.

Pozycja do spania z poduszką pod brzuchem

Odcinek lędźwiowy pleców często jest przeciążony u osób z lordozą. Podparcie brzucha w nocy zniweluje nadmierną krzywiznę pleców. Połóż się na brzuchu z "jaśkiem" podłożonym na wysokości żołądka. Uwaga: w pozycji na brzuchu poduszka pod głową powinna być jak najcieńsza.

Pozycja do spania na brzuchu, z twarzą skierowaną do ziemi

Brzmi jak horror? Owszem, jeśli nie zastosujemy odpowiednich rozwiązań. Spanie na brzuchu z głową skierowaną do dołu pomoże odciążyć odcinek szyjny kręgosłupa, o ile pod czoło położymy specjalną poduszkę lub na przykład zwinięty ręcznik, co umożliwi nam swobodne oddychanie.

Pozycja embrionalna

Jaki embrion jest, każdy widzi. Zwinięcie nóg pod klatkę piersiową w pozycji na boku pomaga otworzyć stawy, co przynosi ulgę m.in. osobom z przepukliną dysku.

Pamiętaj: podstawą udanego wypoczynku jest odpowiedni dobór materaca i poduszki, a ból pleców powinniśmy skonsultować z lekarzem, żeby wykluczyć schorzenia narządu ruchu.

Uwaga!

Powyższa porada nie może zastąpić wizyty u specjalisty. Pamiętaj, że w przypadku jakichkolwiek problemów ze zdrowiem należy skonsultować się z lekarzem.

Źródło: medicalnewstoday.com