Masz kłopoty z zasypianiem? Bierz prysznic o odpowiedniej porze

22.07.2019 14:27
Wieczorny prysznic
fot. Shutterstock

Wieczorny prysznic bierzesz tuż przed pójściem do łóżka? To błąd! Naukowcy wyliczyli, kiedy rozpocząć wieczorną toaletę, żeby ułatwić sobie zasypianie.

Naukowcy co rusz mówią nam, jak żyć. Wiedzą już m.in. jak myć zęby, w jakiej pozycji najłatwiej się wypróżnić, ile razy w tygodniu uprawiać seks. Teraz podpowiadają, kiedy wziąć wieczorny prysznic, żeby przyspieszyć proces regeneracji.

Temperatura ciała zmienia się w cyklu dobowym. Późnym popołudniem jest nieco wyższa niż w nocy, kiedy spada do najniższego poziomu. Nad ranem znowu zaczyna rosnąć, działając jak biologiczny budzik. Zdaniem naukowców z Uniwersytetu Teksańskiego w Austin, którzy przeanalizowali ponad 5 tys. badań dotyczących wieczornych nawyków i bezsenności, obniżenie temperatury ciała na 1-2 godziny przed snem może ułatwić nam wejście w „tryb nocny”. Tylko jak tego dokonać?

Okazuje się, że w obniżeniu temperatury ciała pomóc może... ciepły prysznic. Jak tłumaczą uczeni, ciepła woda pobudza krążenie, powodując odpływ krwi z korpusu do dłoni i stóp. Skutkuje to przyspieszeniem wydalania ciepła z organizmu, a w efekcie — obniżeniem jego temperatury.

Według najnowszych doniesień wieczorny prysznic najlepiej wziąć na 90 minut przed pójściem do łóżka, w temperaturze wody 40-42 stopnie Celsjusza. Wyniki opublikowano w Sleep Medicine Reviews.

Źródło: medicalxpress.com