Zamknij

Jak zacząć myśleć pozytywnie? Sposoby na zmianę podejścia do świata

03.01.2021 18:51
uśmiechnięta dziewczyna, która myśli pozytywnie
fot. Shutterstock

Pozytywne myślenie to postawa, dzięki której stajemy się szczęśliwsi, pogodni, osiągamy zamierzone cele i żyjemy dłużej. Jak o nie zadbać?

Pozytywne myślenie ma większą moc, niż nam się wydaje. Dzięki niemu przyciągamy to, co dobre i wartościowe. Skupianie się na pozytywnych aspektach życia dla niektórych z nas jest czymś naturalnym, a innym może sprawiać większe trudności. Wpływ na to mają przede wszystkim geny oraz nasze dzieciństwo. Na szczęście nawet jeśli pozytywne myślenie nie jest naszym naturalnym odruchem, można nad nim pracować. Podpowiadamy, jak zacząć myśleć pozytywnie, jak również wykorzystać dobre wibracje w kontaktach z innymi.

Zobacz także: Czym jest poczucie własnej wartości i jak je zbudować? Podpowiadamy

Pozytywne myślenie - jak zacząć myśleć pozytywnie?

Psychologowie nie mają wątpliwości - emocja i myśl są falą energii, która automatycznie przyciąga te same częstotliwości. Jeśli więc myślimy pesymistycznie, tworzymy negatywne wibracje wokół siebie. Jeśli zaś przyjmujemy pozytywną postawę i myślimy optymistycznie, tworzymy pozytywną aurę.

Jak zatem zacząć myśleć pozytywnie? Istnieje kilka sposobów, które mogą wam w tym pomóc.

1. Zacznij widzieć szklankę do połowy pełną

Wszystko w życiu ma swoje plusy i minusy. Okazuje się, że to, w jaki sposób postrzegamy rzeczywistość, może sprawić, że jesteśmy szczęśliwi lub nie. Warto zatem na wszystko spojrzeć nieco bardziej optymistycznym okiem. Pamiętaj, że w życiu nie ma sytuacji bez wyjścia i po największych nawet burzach zawsze wychodzi słońce.

2. Nie przejmuj się rzeczami, na które nie masz wpływu

Czasami życie stawia nas pod ścianą. Zdarza się, że nie mamy wpływu na to, co się dzieje dookoła nas. I choć może być to dla nas frustrujące, po co stresować się tym, o czym decyduje los. Jeżeli możesz na coś wpłynąć, wówczas możesz mieć do siebie pretensje. Jeżeli nie, nie trać na to nerwów, po prostu przeczekaj. 

3. Traktuj innych z życzliwością

Dobro zawsze do nas wraca. Dlatego w każdym momencie życia warto być życzliwym dla drugiej osoby. Nigdy nie wiemy bowiem, kiedy trafimy na daną osobę. Może się zdarzyć, że będziemy jej potrzebować z najbardziej dramatycznej chwili naszego życia. Bądź dobry dla innych, a to na pewno do ciebie wróci.

4. Spróbuj się wyciszyć

Złe myślenie sprawia, że jesteśmy zestresowani. Również denerwujące sytuacje w naszym życiu mogą sprawić, że zaczynamy się dołować. Dlatego warto zadbać o wyciszenie i uspokojenie umysłu. Medytacje mogą pomóc ci przetrwać nawet najtrudniejsze chwile. Również joga i ćwiczenia fizyczne dodają endorfin, dzięki czemu poczujesz się o wiele lepiej psychicznie. 

5. Uśmiechaj się

Podobnie działa uśmiech. Wiedząc, że z każdej sytuacji w końcu wyjdziesz, po prostu przetrwaj ją z uśmiechem na ustach. Dobry humor wpływa na twoje myślenie i zdrowie o wiele korzystniej niż zamartwianie się. Więc staraj się o niego zawsze, nawet w trudnych sytuacjach. 

Zobacz także: Kiedy mówię "nie", ale wciąż cię kocham. Droga do asertywności

Pozytywne myślenie - jak je wykorzystać?

Prawo przyciągania to prawo uniwersalne, które działa również w psychologii. Wynika z tego, że jesteśmy odpowiedzialni za to, co otrzymujemy w życiu. Dlatego też pozytywne myślenie może do nas wrócić z nawiązką.

Pozytywne myślenie przyciąga do nas ludzi i wydarzenia, które są adekwatne do przyjętej przez nas postawy. A jeżeli często zmieniamy zdanie, możemy doświadczyć niespodzianek, które nie zawsze mogą być dla nas korzystne. Właśnie dlatego ważne jest, by na stałe pozytywne myśli przejęły dowodzenie w naszych umysłach.

Gdy spotykamy kogoś, kto myśli negatywnie, nie wpłynie on nas, jeśli nasze pozytywne myślenie jest mocno ugruntowane. Staraj się panować nad swoimi myślami, by wypracować w sobie dobre nawyki.

Im więcej będziesz to praktykował, tym szybciej ukształtujesz swoje życie we właściwy sposób. W czasie pracy nad sobą warto czytać książki poświęcone tej tematyce oraz stosować inne metody autosugestii, takie jak afirmacja i wizualizacja.