Powinno zalecać się też dzieciom. 10 korzyści z chodzenia boso

05.06.2019
Aktualizacja: 07.06.2019 08:32
Chodzenie boso a kręgosłup

Wybieramy masaże, stosujemy peelingi, trzemy tarką, a okazuje się, że wszystko to możemy zastąpić chodzeniem po piaszczystej plaży lub trawie. Lecznicza siła tkwi w przyrodzie. Dowodzą temu liczne badania. 

Chodzenie boso to jedna z lepszych terapii leczniczych. Pole magnetyczne ziemi ma ogromny wpływ na nasze zdrowie. Naukowcy podkreślają, że kontakt z ziemią pomaga przyciągać wolne elektrony, które przenikają przez skórę do warstwy kolagenu i pomagają zwalczać wolne rodniki. Jednym słowem odmładzają!

Najlepsze obuwie to brak obuwia

Hipokrates

Zaskakuje, jak wiele badań na ten temat powstało. Prof. Lee R. Berger z Uniwersytetu Witwatersrand w Johannesburgu (RPA) sprawdził, czemu częściej niż u naszych przodków mamy patologiczne zmiany kostne stopy. W dużej mierze winne są temu właśnie buty. Z chwilą pojawienia się obuwia zmniejszył się kontakt człowieka z ładunkami elektrycznymi ziemi. Odizolowaliśmy się od ziemi asfaltem, betonem, obuwiem na gumowych podeszwach. Wszystko to powoduje:

  • rozregulowaniem rytmu biologicznego
  • nerwicami, bezsennością
  • stanami zapalnymi w organizmie
  • utratą sił, energii
  • napięciami mięśni, kości, bólami głowy
  • chorobami i przedwczesnym starzeniem.

Chodzenie boso po trawie, ściółce leśnej, piasku, kamieniach jest doskonałą darmową terapią. Dzięki temu osiągamy naturalny, najbardziej dla nas korzystny potencjał elektromagnetyczny.

Chodzenie boso dla zdrowia

Wystarczy 10-20 minutowy spacer na bosaka by nastąpiła wymiana ładunków. Im częściej i dłużej będziemy chodzić na boso tym więcej energii życiowej otrzymamy. Najszybciej wymiana ładunków następuje na mokrym, wilgotnym podłożu. Korzyści z chodzenia boso:

  • Łagodzi objawy przewlekłych chorób neurodegeneracyjnych.
  • Obniża ciśnienie krwi.
  • Łagodzi migreny, cukrzycę.
  • Poprawia krążenie, zmniejsza ryzyko chorób serca i udarów mózgu.
  • To doskonała profilaktyka przeciw bólom w plecach, krzyżu, ramionach i mięśniach nóg.
  • Zmniejsza nadmierny apetyt i wspomaga odchudzanie.
  • Spada produkcja kortyzolu, układ nerwowy wycisza
  • Poprawia się jakość krwi, organizm się dotlenia
  • Zmniejszają stany zapalne, stymuluje organizm do samo naprawy
  • Pobudza, dodaje sił.

Masaż stóp

Na stopach mamy 72 tysiące zakończeń nerwowych. Chodzenie boso to masaż stóp stymulujący pracę organów wewnętrznych. Podczas chodzenia po nierównych powierzchniach silny nacisk na receptory wzbudza pobudza procesy naprawcze w całym ciele.

Hartownie stóp

Chodzenie boso hartuje i ogólnie wzmacnia. Aktywuje połączenia między stopami i mózgiem co zwiększa poczucie równowagi i świadomość. Chodzenie po piasku ściera zrogowaciały naskórek. 

Chodzenie boso a kręgosłup

Chodzenie boso wspomaga kręgosłup, wymusza prawidłową postawę. Wzmacnia kręgosłup, mięśnie, stawy, redukuje bóle.

Chodzenie boso i relaks

Już samo samo zdjęcie obuwia i zanurzenie stóp w piasku to przyjemne doświadczenie. Chodzenie boso rozładowuje napięcie przywraca równowagę elektromagnetyczną, pobudza wydzielanie endorfin. Pomaga w bezsenności, bólach głowy, napięciach w ciele. 

Związek z naturą

Chodzenie boso wzmacnia połączenie z Matką Ziemią. Przypomina, że jesteśmy częścią tej planety, która nas żywi i utrzymuje przy życiu. Na boso pobieramy przez stopy energię ziemi razem z informacjami środowiskowymi. Podwyższamy poczucie świadomości, czujemy się wolni i zaczynamy stąpać mocno po ziemi. Bez kontaktu z ziemią i jej polem informacyjnym nie wiemy kim jesteśmy, nie umiemy się konfrontować z realiami życia, codziennością. Mamy problem ze złapaniem równowagi dosłownie i życiowo.

Chodzenie na boso przynosi długą listę korzyści dla zdrowia. Małe dzieci instynktownie zdejmują podczas zabawy buty i skarpetki. Doktor Lynn T. Staheli, dyrektor ortopedii w Szpitalu Dziecięcym i Centrum Medycznym w Seattle, stwierdził w jednym z wywiadów, że dzieci o najzdrowszych i najbardziej wysportowanych stopach to te, które zazwyczaj chodzą boso. Inne z kolei badanie wskazuje, że chodzenie w butach może zwiększać nacisk na kolana i kostki i sprzyjać osteoporozie.