Bieganie w upalne dni - co musisz wiedzieć

13.06.2019
Aktualizacja: 13.06.2019 17:05
Bieganie podczas upałów. Jak uniknąć przegrzania?

Zapaleni biegacze, nie potrafią zrezygnować z biegania, mimo trwających upałów. Suchość w ustach, znużenie, osłabienie, a nawet udar - jak uniknąć takich zagrożeń dla zdrowia? 

Błędy, których nie należy popełniać podczas biegania w upały 

1. Nie pij jednym duszkiem - picie dużej ilości wody wcale nie gasi pragnienia. Wypij małą ilość płynów bezpośrednio po rozpoczęciu treningu, następnie niewielką ilość podczas biegu. 

2. Na trening koniecznie zabierz ze sobą czapkę - czapka nie tylko chroni przed słońcem, ale też zmniejsza odpływ ciepła przez głowę. Profesjonalni biegacze podpowiadają, aby przed treningiem zwilżyć czapkę w zimnej wodzie. Typowa czapka do biegania ma po bokach siateczkę i długi daszek. 

3. Wybierz odpowiednią porę - najlepiej biegać pomiędzy 5 a 6 rano. 

4. Nie polewaj ciała w trakcie biegu - badacze z Uniwersytetu Wisconsin udowodnili, że polewanie ciała w trakcie upalnych treningów wcale nie wpływa na obniżenie temperatury ciała i nie pomaga utrzymać uczucia chłodu. Dobrym sposobem jest wkładanie kostek lodu pod ubranie. 

5. Nie napojów gazowanych, w tym również wody - może spowodować to uniesienie przepony.

6. Ubieraj się lekko i jasno - ważny jest materiał spodenek i koszulki. Musi być lekki, przewiewny, najlepiej z długimi rękawami.