Jak być szczęśliwym w pracy? Mamy kilka sposobów

Aleksandra Supryn
18.09.2015 13:22
Jak być szczęśliwym w pracy? Mamy kilka sposobów
fot. Jak być szczęśliwym w pracy? Mamy kilka sposobów

Codziennie spędzamy w pracy bardzo dużo czasu. Ważne jest więc, abyśmy czuli się w niej dobrze i komfortowo. Kluczem to bycia szczęśliwym w pracy są szczegóły – zauważają dziennikarze portalu Mashable.com.

Odpowiednia temperatura w pomieszczeniu, czyste biurko, otoczenie roślin czy jedzenie przekąsek ‒ to wszystko ma ogromny wpływ na poczucie komfortu w miejscu pracy. Znamy kilka prostych sposobów na to, aby spędzony tam czas był przyjemny.

6. Spaceruj

Podczas 8-godzinnego dnia pracy nasz organizm narażony jest na duże zmęczenie. Dlatego wielu specjalistów zaleca, aby wstać z krzesła i pospacerować.

Zwiększymy w ten sposób przypływ krwi do mózgu i nasza praca stanie się bardziej efektywna. Wystarczy tylko 10 minut, abyśmy odczuli zdecydowaną poprawę.

5. Pij wodę

Woda jest dobra nie tylko na upały. Powinniśmy pić ją również w pracy. Im bardziej nasz organizm będzie nawodniony, tym lepiej będziemy się czuli.

Wyeliminowanie ze swojej diety słodkich, gazowanych napojów i sklepowych soków poprawi Twoje zdrowie i samopoczucie.

4. Otaczaj się roślinami

Podobno rośliny sprawiają, że pomieszczenie, w którym pracujemy, staje się dużo przyjemniejsze. Naukowcy uważają, że otaczanie się nimi pomaga się odstresować.

Poza tym dzięki roślinom uczymy się systematyczności (musimy je regularnie podlewać), a to może zaprocentować w innej pracy.

3. Używaj „prawdziwych” naczyń

W wielu biurach zamiast szklanych naczyń używane są plastikowe lub papierowe zamienniki. Dzięki prawdziwym naczyniom nasza biurowa przestrzeń stanie się bardziej przytulna.

2. Pomagaj innym

Jeśli Twoi współpracownicy chcą od Ciebie pomocy, pomóż im. Według naukowców z uniwersytetu Harvarda, wolontariat jest korzystny zarówno dla zdrowia fizycznego, jak i psychicznego.

Pomaganie innym sprawia, że czujesz się potrzebny i akceptowany. Poza tym bezinteresowna pomoc obniża… ciśnienie krwi.

1. Podziel sobie zadania

Gdy przyjdziesz do pracy, od razu zrób sobie listę najważniejszych zadań. Dzięki temu cały Twój dzień będzie starannie zaplanowany.

Źródło: Mashable