5 powodów, dla których jesteś wiecznie zmęczony

14.07.2015 14:52
5 powodów, dla których jesteś wiecznie zmęczony
fot. Sprawdzone sposoby na zmęczenie

Brak snu i problemy z zasypianiem - to nie są jedyne przyczyny ciągłego zmęczenia. Eksperci sprawdzili, które z naszych nawyków powodują złe samopoczucie i notoryczne uczucie zmęczenia. 

Nawet nie zdajemy sobie sprawy z tego, że nasze złe przyzwyczajenia powodują wiele problemów z naszym organizmem. Wystarczą proste działania, aby zmienić nasz tryb życia, a co za tym idzie - poprawić nasze samopoczucie. Oto 5 najczęstszych błędów, przez które czujemy się zmęczeni i osłabieni. 

5. Brak ruchu w ciągu dnia

Gdy dopadnie Cię zmęczenie, zamiast położyć się w wygodnym łóżku powinieneś... zacząć ćwiczyć! Naukowcy zauważają, że wystarczy jedynie 20 minut w ciągu dnia, aby nasze samopoczucie wyraźnie się poprawiło. Jeszcze lepsze są regularne ćwiczenia. Te sprawiają, że poprawia się nasze krążenie, a przede wszystkim zwiększają naszą siłę. Więc następnym razem, kiedy będziesz czuł się osłabiony i znużony, zakładaj buty i idź na spacer!

4. Za mała ilość żelaza

Niedobór tego minerału może powodować przede wszystkim ospałość i rozdrażnienie. Dlatego bardzo ważne jest, abyś na bieżąco starał się je uzupełniać. Naturalnymi produktami, które zawierają ten cenny minerał są: fasola, chuda wołowina, jaja (w tym żółtka), orzechy i masło. Co ważne, brak odpowiedniej ilości żelaza może powodować poważne problemy ze zdrowiem. 

3. Pomijanie śniadania

Nie trzeba chyba przypominać, jak ważnym posiłkiem w ciągu dnia jest śniadanie. Podczas snu nasz organizm wciąż czerpię energię, którą rano należy uzupełnić. Zjedzenie pożywnego posiłku o poranku pomaga „obudzić” nasze ciało – m.in. poprzez utrzymanie stałego poziomu tlenu we krwi. Dietetycy zalecają, aby na naszym talerzu znalazły się m.in. pełnowartościowe ziarna i chude białko.

2. Za dużo śmieciowego jedzenia

Pokarmy, które zawierają dużo cukrów i węglowodanów prostych, zdecydowanie nie sprzyjają naszemu organizmowi. Nagły skok cukry w naszym ciele powoduje uczucie zmęczenia i senność. Są jednak sposoby na to, by utrzymać nasze ciało w doskonałej kondycji. Eksperci zalecają, aby w ciągu całego dnia „podjadać” produkty z chudego białka, ziarna i chude mięso. Najlepiej jeśli zjemy np. pieczonego kurczaka, brązowy ryż, łososia czy bataty.

1. Alkohol przed snem 

Pomysł z pozoru może wydawać się dobry, jednak dla naszego organizmu nie jest to najlepsze rozwiązanie. Alkohol bardzo mocno wpływa na nasz centralny układ nerwowy. Początkowo stajemy się senni, jednak z czasem nasz organizm zaczyna się buntować i efekt jest wręcz odwrotny.

Źródło: www.health.com