Zamknij

6 scenariuszy na udane walentynki podczas COVID-19

11.02.2021
Aktualizacja: 11.02.2021 14:31
Walentynki a pandemia
fot. Shutterstock

Niezależnie od tego czy jesteś singlem, czy jesteś w związku na odległość, czy mieszkasz ze swoim partnerem, eksperci twierdzą, że istnieje kilka sposobów, aby spędzić ciekawie walentynki podczas trwającej pandemii.

  • Walentynki mogą wyglądać inaczej podczas COVID-19. Kilka pomysłów na udane walentynki w pandemii.
  • Pandemia zmienia plany walentynkowe. Czy stres związany z wirusem może pokrzyżować plany?

W tym roku dzień miłości może wyglądać nieco inaczej. Mimo pandemii istnieją sposoby na bezpieczne obchodzenie walentynek.

Stresujące wydarzenia związane z koronawirusem mogły zmienić również nastawienie do spędzania walentynek. Pary i osoby samotne są na ogół przytłoczone, więc walentynki wydaje się być w wielu przypadkach dniem jak każdy inny. Stres związany ze zmęczeniem życia online, pracą, bezrobociem, opieką nad uczniami w domu, lękiem przed chorobą, sprawiają, że trudno nam planować romantyczny wieczór z bliską sercu osobą. Psychologowie i konsultanci ds. zdrowia, mimo oporów, zachęcają do zagospodarowania tego czasu w nieco inny sposób.

Święta i tradycje dostarczają radości i niosą pozytywne uczucia. Plany i oczekiwanie na ich realizację wzmaga podekscytowanie i zapał. To naprawdę pomaga naszemu nastrojowi i nastawieniu w czasach, gdy musimy radzić sobie z wyzwaniami i trudnościami.

Eksperci sugerują rozważenie sześciu poniższych pomysłów i alternatyw, aby bezpiecznie świętować walentynki podczas pandemii COVID-19.

1. Doceń małe gesty

Zastanów się, jak codziennie inwestować w związek. Co możesz zrobić, aby zaskoczyć swojego partnera jutro i następnego dnia? W tym dniu skup się na mniejszych gestach, takich jak dotyk, wspólne śniadanie lub spacer. Pomyśl, które z tych gestów, słów, zachowań, może z wami zostać na dłużej. Codzienna inwestycja uwagi w relację jest ważniejsza niż jedna uroczystość w lutym. Jeśli wolisz świętować dzień przed lub po walentynkach, może to okazać się dobrym pomysłem. Na pewno zmniejszy to presję. Możesz też zaskoczyć swojego partnera. Zamów i poczęstuj się nową potrawą lub wypróbujcie razem nowy przepis. Jeśli nie interesujesz się jedzeniem, zapisz się na internetową degustację wina lub piwa. Albo idźcie razem na zajęcia – fitnessu, jogi, tańca lub cokolwiek innego, co wpadnie wam do głowy. 

2. Zmień swoją rutynę

Skup się na oderwaniu się od rutyny z partnerem podczas obchodzenia walentynek. To nie musi być radykalna miana, aby było wyjątkowo. Na przykład, jeśli zazwyczaj jesz w ten dzień kolację, a potem idziesz do kina ze swoim partnerem, zmień to na:

  • spacer,
  • zamów kwiaty,
  • zagraj w planszówkę dla par,
  • przygotuj kąpiel dla partnera,
  • udekoruj sypialnię.

Najważniejszą częścią walentynek i innych świąt jest wyrażanie uczuć, uznanie potrzeb partnera i okazywanie wdzięczności i miłości.

3. Zmień aranżację

Prawdopodobnie w ciągu ostatniego roku twoja przestrzeń pełniła rolę biura, szkoły, sypialni i nie tylko. Czy możesz przestawić meble lub zamówić coś nowego – lampki lub nową pościel - tylko po to, aby coś zmienić.

4. Wyjdź i bądź w kontakcie

Kiedy wszystko inne jest zamknięte, wspólny spacer to aktywny sposób na prowadzenie bliskiej rozmowy bez presji. Oto kilka podpowiedzi, które zachęcają do intymnych rozmów, które mają zachęcić do refleksji nad przeszłością:

  • Jaka była pierwsza rzecz, którą zauważyłeś u swojego partnera?
  • Co najpierw przyciągnęło cię do twojego partnera?
  • Co cię najbardziej ekscytowało podczas pierwszej randki?
  • Co cię denerwowało na pierwszej randce?
  • Czy pamiętasz swój pierwszy pocałunek? Jak było?
  • Czy pamiętasz pierwszy raz, kiedy spaliście razem? Jak było?
  • Jaki jest jeden niezręczny, intymny moment, którego nie chciałbyś przeżyć ponownie, ale z którego możesz się teraz śmiać?
  • Czy pamiętasz najgorętsze spotkanie? Co sprawiło, że był tak niezapomniany?
  • W jaki sposób twój partner zmienił się na lepsze od pierwszego spotkania?

5. Pozbądź się stresu związanego z seksem

Dr Teralyn Sell , psychoterapeutka i ekspertka w dziedzinie zdrowia mózgu, powiedziała, że stres przyczynia się do zmniejszenia popędu seksualnego.

„Kortyzol jest hormonem stresu, jeśli występuje chronicznie, wpływa na nasze ciało – mięśnie gładkie i narządy, a także ogólne funkcjonowanie ciała. Główne objawy to zmęczenie, uczucie znużenia, przytłoczenie, niskie libido, przyrost masy ciała i inne – podkreśla terapeutka.

Ponieważ organizm rozwija się poprzez tworzenie homeostazy - stan stałych warunków wewnętrznych, fizycznych i chemicznych. Kiedy kortyzol jest na wysokim poziomie, zaburza gospodarkę hormonalną, co skutkuje zahamowaniem seksualnym.

Pomyśl kilka dni wcześniej, jak się odprężyć, zrelaksować, zredukować napięcie ciała.

6. Świętuj z innymi

Może walentynki w grupie mogą wydawać się szaleństwem, ale może to być też okazją na nadrobienie spotkań. Zastanów się nad spędzeniem czasu z sąsiadami, samotnym przyjacielem lub inną parą. Oczywiście, w zależności od lokalnych ograniczeń. Możesz też zaplanować wirtualne spotkanie.

Źródło: healthline.com