Koronawirus: 5 sposobów radzenia sobie z samotnością

21.04.2020
Aktualizacja: 21.04.2020 16:52
Koronawirus a samotność. Jak sobie radzić z poczucie osamotnienia?
fot. Shutterstock

W związku z pandemią koronawirusa światem zaczęły rządzić nowe zasady. Musimy przede wszystkim zachować dystans społeczny i pozostać w domu, jeśli jest to możliwe. To nie tylko nowa sytuacja, ale też nienaturalna, bo do życia i zdrowia psychicznego potrzebne są nam relacje. 

Psychologowie starają się podpowiedzieć, jak możemy poradzić sobie z poczuciem osamotnienia, które prędzej czy później, dotknie każdego z nas. Poznaj pięć sposobów radzenia sobie z samotnością podczas izolacji.

Izolacja: 5 sposobów radzenia sobie z samotnością

1.Zachowaj rutynę

Staraj się, aby twój dzień był jak najbardziej normalny. Zrób harmonogram prac, zapisz wszystko, co planujesz tego dnia zrobić i zaznaczaj to, co udało ci się wykonać. Poczujesz się dzięki temu lepiej i zobaczysz, jak wiele udało ci się zdziałać. 

2.Bądź na bieżąco z informacjami o zdrowiu

Chińskie badanie z 2020 r. wykazało, że osoby, które były na bieżąco z informacjami na temat zdrowia, lepiej psychicznie sobie radziły. Pamiętaj, że nie chodzi o zbyt dużą dawkę informacji, bo to może być szkodliwe dla zdrowia. Znajdź to, co działa na ciebie pozytywnie. Mogą to być nie tylko informacje o koronawirusie, ale również o zdrowym odżywianiu, jodze, ćwiczeniach oddechowych etc. Te informacje pozyskuj z wiarygodnych stron i źródeł informacji.

3. Nie rezygnuj z aktywności fizycznej

Kiedy jest się skazanym na samotność, ważne jest to, aby pozostać aktywnym fizycznie, bo zdrowie fizyczne jest powiązane ze zdrowiem psychicznym. Spróbuj ćwiczeń w domu, takich jak joga, pilates, rozciąganie, ćwiczenia z gumą treningową. Możesz wybrać się też na spacer po okolicy.

4. Spotkaj się z ludźmi przez Skype, Messengera

To, że powinieneś fizycznie trzymać się z daleka od ludzi, nie oznacza, że nie możesz kontaktować się z przyjaciółmi , czy rodziną. Rozmowy przez telefon, czaty wideo, korzystanie z mediów społecznościowych, a nawet wysyłanie odręcznie napisanego listu to świetne sposoby na utrzymanie bliskich relacji.

5. Spróbuj czegoś nowego

Wyraź siebie tworząc coś. Nie ważne, czy to rysunek, opowiadanie, czy projekt domowy, który chciałeś kiedyś zrobić. Poświęcenie czasu na tworzenie czegoś kreatywnego może mieć znaczenie terapeutyczne.

Źródło: dailyhealthpost.com