Zamknij

#Razemzawszelepiej - kampania społeczna Radia ZET

Redakcja
26.05.2021 17:35
Wspólny czas z dzieckiem
fot. Shutterstock

#Razemzawszelepiej to kampania społeczna organizowana przez Radio ZET. Jej celem jest zwrócenie uwagi na kondycję psychiczną dzieci i młodzieży w czasie pandemii. Kampania rusza 27 maja i potrwa do Dnia Dziecka.

Punktem wyjścia będzie raport z badań ilościowych „Dzieci w pandemii” przeprowadzony na zlecenie Radia ZET przez firmę Difference. Długotrwała izolacja zaburzyła naturalny rozwój społeczny i poczucie bezpieczeństwa dzieci w wieku szkolnym. Zdalna nauka, ograniczenie kontaktu fizycznego z rówieśnikami, brak ruchu, godziny spędzone przed komputerem wywróciły dotychczasowe życie do góry nogami. Powrót do normalności dla wielu może okazać się problematyczny. Jak rodzice i dzieci oceniają ten czas? Czego im najbardziej brakowało? Co sądzą o zdalnej nauce? Jakie emocje towarzyszyły dzieciom? Ile czasu spędzały przed ekranem komputera, a ile na aktywności fizycznej? Wyniki badania wraz z najważniejszymi wnioskami zostaną zaprezentowane już 27 maja.

Dlaczego #Razemzawszelepiej?

Bo nie powinniśmy zostawiać dzieci samych sobie w tym czasie. Rodzice i opiekunowie powinni je wspierać, rozmawiać i reagować na sygnały, które najmłodsi im wysyłają. Świadomość, że jest obok nich osoba bliska, na którą zawsze mogą liczyć, to wartość nie do przecenienia.

Do Dnia Dziecka kondycja psychiczna dzieci i młodzieży w czasie pandemii będzie motywem przewodnim na antenie Radia ZET. Dziennikarze porozmawiają m.in.: z psychologami dziecięcymi, badaczami, nauczycielami i znanymi rodzicami, szukając odpowiedzi, jak pomóc dzieciom w powrocie do szkoły i życia sprzed pandemii, jaka jest rola rodziców i instytucji państwowych w tym procesie, na co zwracać uwagę, jak rozmawiać i reagować. Różne obszary i różne punkty widzenia. Szczegółowy raport, podcasty i artykuły na ten temat znajdą się również na stronie Radiozet.pl.

Razemzawszelepiej
fot. Kampania społeczna

Radio ZET razem z ambasadorami #Razemzawszelepiej

Kampania #Razemzawszelepiej realizowana jest we współpracy z Uniwersytetem SWPS, Resql, firmą badawczą Difference i Wydawnictwem Natuli. Patronat nad akcją objęła Fundacja Radia ZET. Zaangażowali się w nią również ambasadorzy, dla których mówienie o emocjach i pielęgnowanie czasu spędzanego z rodziną jest bardzo istotne. Wśród nich są m.in.: Katarzyna Cichopek i Marcin Hakiel, Przemysław Staroń (Nauczyciel Roku 2018), Marta Żysko-Pałuba (psycholożka dziecięca), Joanna Berendt (psycholożka dziecięca), Beata Tadla i Damian Michałowski z Radia ZET.

1 czerwca, w Dniu Dziecka, słuchacze Radia ZET będą mogli wziąć udział w otwartym webinarze dla rodziców, który poprowadzi trenerka NVC oraz psycholożka dziecięca Joanna Berendt.

Redakcja Radia ZET liczy również na rozpoczęcie dyskusji w mediach społecznościowych. Dzieląc się swoimi przemyśleniami w mediach społecznościowych, nie zapomnijcie o oznaczeniu postu #razemzawszelepiej.