Śniadania na ciepło? To nie tylko owsianki!

Materiały partnerskie
28.08.2018 15:38
Śniadania na ciepło? To nie tylko owsianki!
Fot. Schutterstock

Śniadania najczęściej kojarzą nam się z tradycyjnymi kanapkami oraz kubkiem herbaty lub kawy. Zwłaszcza w ciągu tygodnia zadowalamy się posiłkami szybkimi, bardziej przykładając się do przygotowania śniadania w weekendy. Zdradzamy kilka ciekawych przepisów.

Nie bez kozery śniadania nazywa się najważniejszymi posiłkami dnia. Wszak to właśnie o poranku powinniśmy dostarczyć sobie odpowiednią dawkę energii oraz  niezbędne składniki odżywcze. Z pomocą przychodzą śniadania podawane na ciepło, które nie wymagają ogromu pracy, a są bardzo pożywne i rozgrzewają nas od środka. Wbrew pozorom nie jest to potrzebne jedynie w chłodne jesienne i zimowe poranki. Ciepły posiłek daje wyjątkową porcję energii i dodatkowo rozbudza nasz organizm. Jak szybko i prosto przygotować ciepły, poranny posiłek?

Ciepłe śniadanie zapewni nam dużą dawkę energii
Fot. Materiały prasowe Tarczyński

Poranne śniadanie niekoniecznie na mleku

Gdy myślimy o śniadaniu na ciepło, najczęściej mamy przed oczyma owsiankę lub płatki na mleku. Oczywiście są to potrawy bardzo popularne. I może właśnie dlatego nieco przejadły się konsumentom. Tymczasem możemy z łatwością przygotować dla siebie i bliskich coś oryginalnego, bez konieczności posiadania w lodówce specjalnych składników. Przykładem mogą być parówki, które bardzo łatwo przyrządzić w oryginalny sposób.To idealna alternatywa dla osób ceniących jakość i wygodę na śniadaniowym stole, gdyż na rynku z łatwością możemy dziś kupić parówki z szynki zawierające 95% mięsa w składzie. Dzięki temu korzystamy z produktu nie tylko łatwego w obróbce, ale także i pożywnego. Wysoka zawartość mięsa pozwala na  dostarczenie do naszego organizmu dużej dawki białka, a co za tym idzie zaopatrzenia nas niezbędną o poranku energię.

A jeśli zapragniemy czegoś mniej codziennego niż klasyczne parówki na ciepło? Możemy zawinąć je w ciasto francuskie. Posmarować rozmieszanym jajkiem i umieścić w piekarniku na dosłownie 10 minut. Możemy podawać je z keczupem lub dowolnym innym sosem, jaki przyjdzie nam do głowy. To proste i szybkie danie urozmaici śniadaniowe menu. Z pewnością też przypadnie do gustu najmłodszym. Uniwersalność parówki sprawia, że pomysłów na formę podania jest wiele i tak naprawdę wszystko zależy od naszej inwencji twórczej.

Jak z kolei urozmaicić klasyczną jajecznicę, która często jest składnikiem niedzielnych polskich śniadań. Nadajmy jej hiszpańską nutę. Na patelni podsmażmy cebulę oraz czerwoną fasolę, możemy również dodać pomidory lub czerwoną paprykę. Następnie wlewamy rozmieszane jajka i postępujemy identycznie, jak w przypadku klasycznej jajecznicy. Na koniec przekładamy uzyskaną masę na przykład na gorącą grzankę lub pełnoziarniste bułki. Tego typu śniadanie jest nie tylko oryginalne i bardzo smaczne, ale też daje solidny zastrzyk energii przed czekającymi nas w ciągu dnia wyzwaniami. To świetny wybór, gdy czeka nas szczególnie aktywny dzień. Składniki możemy także wykorzystać do przygotowania pysznego, kolorowego omletu.

Ciepłe śniadanie nie musi być nudne
Fot. Shutterstock

Niestandardowe pomysły na ciepłe śniadanie

A może coś na słodko w oryginalnym wydaniu? Pysznym pomysłem są bananowe placki z mąki razowej. Wystarczy wymieszać około dwóch szklanek mąki z płaską łyżeczką sody oraz proszku do pieczenia. Następnie jednego banana rozgniatamy z mlekiem i wodą (po jednej szklance) oraz syropem klonowym, gdy oczekujemy wyjątkowo słodkich placków. Oba powstałe składniki mieszamy i smażymy na patelni. Nie dopiekamy ich zbyt mocno, czekamy jedynie, aż się zarumienią. Jeśli chcemy, by nasze placki były słodkie, ale mniej dietetyczne, możemy zastąpić syrop klonowy miodem lub syropem z agawy.

Dla śniadaniowych łasuchów świetną propozycją są również gofry. Choć kojarzone są one powszechnie jako deser, istnieje wiele ich wariacji, które dobrze sprawdzą się jako śniadanie. Przepis na ciasto możemy znaleźć z łatwością. Z kolei wybór składników dodatkowych ogranicza wyłącznie nasza wyobraźnia. Począwszy od dżemu, aż po owoce. Najlepszym wyborem są owoce sezonowe, bardzo smaczne a do tego bogate w witaminy.

Jak widać, ciepłe, pożywne śniadania, wcale nie muszą być ani skomplikowane, ani monotonne. Przysłowiowe płatki i owsianki możemy zastąpić pożywnymi parówkami (na przykład z szynki) w ciekawej wariacji, a nawet z pozoru klasyczna jajecznica może zyskać nowe oblicze. Do tego kilka oryginalnych pomysłów i każdy dzień tygodnia możemy zacząć od interesującego, rozgrzewającego śniadania.

zdrowie.radiozet.pl/MF/Materiał partnerski